• Maggan63

    behovsanställd men får ej säga upp mig?

    Så för någon mån sedan fick jag ett jobb som behovsanställd. ( visstidsanställd vid behov av extra arbetskraft tjänstgöringstillfällena utlägges efter överenskommelse och framgår av tjänstgöringslistan. dvs jag tackar ja till de gångerna jag kan arbeta..


    Sade upp mig då jag fått erbjudande om ett fast jobb om en vecka men får nu reda på att jag har en mån uppsägning??


    Stämmer detta?


    Hur kan det vara en mån när man är behovsanställd??


    I avtalet står det inte någonting om en månads uppsägning??

  • Svar på tråden behovsanställd men får ej säga upp mig?
  • Maggan63

    i avtalet står det heller inte hur mycket arbetstid jag har dvs de har ej kryssat i något. 


     


    så jag ska verkligen missa chansen för fast jobb för en mån uppsägningstid??

  • Anonym (Abs)
    Maggan63 skrev 2017-06-20 10:32:21 följande:

    i avtalet står det heller inte hur mycket arbetstid jag har dvs de har ej kryssat i något. 

     

    så jag ska verkligen missa chansen för fast jobb för en mån uppsägningstid??


    Är du inplanerad på jobb under dessa veckor?
  • Maggan63

    ja max 2 dagar i veckan till slutet av nästa mån.


    om det var någonting som kom i vägen så skulle jag bara kunna säga ifrån de passet.  De tiderna bestämde vi i slutet av förra veckan


    jag förstår ingenting nu...

  • Anonym (Q)

    I anställningsavtalet måste det stå någonting om uppsägningstid. Så om det inte står en månad, vad är det som står då?

  • Maggan63

    står under noteringar bara "övriga vilkor regleras i avtalet mellan kfo och transportarbetarförbundet.


     


    inget av dessa har jag tillträde till....


     


    annars står det ingenting om en mån uppsägning i anställningsavtalet.

  • Långbenopluto
    Maggan63 skrev 2017-06-20 10:46:10 följande:

    ja max 2 dagar i veckan till slutet av nästa mån.


    om det var någonting som kom i vägen så skulle jag bara kunna säga ifrån de passet.  De tiderna bestämde vi i slutet av förra veckan


    jag förstår ingenting nu...


    Ta ledigt från nya jobbet just dessa dagar så är problemet löst.
  • Anonym (Q)
    Maggan63 skrev 2017-06-20 12:28:23 följande:

    står under noteringar bara "övriga vilkor regleras i avtalet mellan kfo och transportarbetarförbundet.

     

    inget av dessa har jag tillträde till....

     

    annars står det ingenting om en mån uppsägning i anställningsavtalet.


    Jo du har tillträde till det genom ditt fackförbund. Eller så ringer du till transportarbetarförbundet och frågar. Det låter ju inte helt omöjligt att du faktiskt har en månads uppsägning. Det är ganska vanligt om det avtalats fram genom facket, även vid behovsanställningar.
Svar på tråden behovsanställd men får ej säga upp mig?