• Elis73

    Semestertips för ensam - men aktivitetsglad....

    Ensam efter jobbig separation så måste jag försöka hitta på något kul på semestern. Tyvärr känns umgängeskretsen begränsad och uppbokad med sina egna familjer - så jag måste försöka komma på något som känns kul att göra utan sällskap. Skulle bli jätteglad över tips och idéer. Har några tanker själv, men inte vart och hur. Är vältränad och älskar utmaningar!

    Golfkurs/läger (helt nybörjare men vill börja spela)
    Ridläger
    Klättring (funderar på Hemsedal)
    Vinprovning

    Mysiga spa-anläggningar och liknande är också tänkbart. Men utan aktivitet är risken stor att alla andra är par eller gäng - och jag är för introvert för att ta mig in i gemenskapen.......

  • Svar på tråden Semestertips för ensam - men aktivitetsglad....
  • linani

    Du skrev ju själv klättring, men jag vill också tillägga vandring. Finns vandringsleder av varierande svårighetsgrad runt om i Europa och även i vårt fantastiska egna land. Kan även rekommendera Island - underbara naturupplevelser!

    Vandring är billig semester, och man kan göra den själv - samtidigt är det lätt att träffa och även sällskapa med andra vandrare.

  • Medberoende

    En tur till rejkavik kan rekomenderas!

    Fina vandringsleder till varma källor,

    Ridturer med islandshästar.

    Oerhört andlös vacker natur

    Den blå lagunen är en fin spa anläggning.

    En bra partystad.

    Åkte dit själv efter en separation, det bästa jag gjort!

  • Anonym (Själv..?)

    När jag var ensam så hittade jag andra tjejer som resesällskap för vanliga charterresor eller enklare luff, på olika sajter på nätet. En var ok, men inte någon jag valt att hålla kontakten med, en var jättego och finns kvar som Facebookvän och en blev en vän för livet, och som jag rest fler ggr med . UCPA kan du kolla lite på med om du vill!

  • Elis73

    Många bra tips! Vandring och klättring går att kombinera. Har funderat på Hemsedal, men också Höga Kusten. Island och charter går tyvärr bort p.g.a flygfobi Fotokurs kan vara något - skall läsa vidare i länken och se hur datum passar. OCH: språkresa vore perfekt. Behöver slipa på engelskan för jobbets skull - men kommer få det svårt att ta mig till England utan att flyga. Men det kanske finns kurser i Sverige. Skall googla!

  • Aniiee
    Elis73 skrev 2017-06-20 21:19:12 följande:

    Många bra tips! Vandring och klättring går att kombinera. Har funderat på Hemsedal, men också Höga Kusten. Island och charter går tyvärr bort p.g.a flygfobi Fotokurs kan vara något - skall läsa vidare i länken och se hur datum passar. OCH: språkresa vore perfekt. Behöver slipa på engelskan för jobbets skull - men kommer få det svårt att ta mig till England utan att flyga. Men det kanske finns kurser i Sverige. Skall googla!


    Uk är ju skitenkelt att ta sig till med bil/tåg/färja, så där berhöver du inte oroa dig för flyg. Tar lite längre tid än flyg, bara, men det är ju en del av resan, att, ja... resa.....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • linani
    Elis73 skrev 2017-06-20 21:19:12 följande:

    Många bra tips! Vandring och klättring går att kombinera. Har funderat på Hemsedal, men också Höga Kusten. Island och charter går tyvärr bort p.g.a flygfobi


    Island är ju en ö, så dit kan du ta dig med båt. Det går färjor i alla fall från Danmark, och jag tror de går från Norge också
  • Anonym (Själv..?)

    Bussresa i Europa kunde vara något! Det är ju ofta i form av gruppresa med många stopp och mycket att se.

Svar på tråden Semestertips för ensam - men aktivitetsglad....