• LaFleur

    Ont i höger sida av magen, blir bara värre;-(

    Hej!

    Är i v 34 (33+3)

    Imorse när jag vaknade så hade jag lite konstig känsla i magen, till vänster om naveln, typ tryck och det blev värre när jag gick och var på jobbet etc:(

    Det känns ungefär som att magen blir jättetung och det drar på något sätt neråt. Känns ganska obehagligt, men hörde att det kan vara förvärkar.

    Men när jag kom hem och la mig för att vila, så fick jag ont på magens högra sida, under revbenen och neråt. Trodde det skulle gå över efter jag vilat, men det blir bara värre och värre. Det är någon slags mölande värk och ibland hugger det till och det känns som att det blir mer intensivt för varje timme som går????

    Börjar bli orolig. Någon som varit med om liknande? Vad kan det vara? Bör jag söka hjälp?

    Sitter i kö till 1177, men kommer aldrig fram

  • Svar på tråden Ont i höger sida av magen, blir bara värre;-(
  • Anonym (Kolla upp)

    Kan tex vara inflammation i gallblåsan eller blindtarmen. Åk in för en koll. Prata med förlossningen först.

  • LaFleur

    Ringde till förlossningen. Bm tyckte det lät som gallbesvär. Skulle avvakta och se om det släpper, annars skulle jag återkomma.

  • Anonym (Kolla upp)

    Gallsmärtor skall egentligen bara sitta i upp till 6 timmar för att vara okomplicerat. Håller det i sig längre tid kan det vara en inflammation som kan kräva operation. Är smärtorna kvar imorgon - sök akut (eller om det blir värre innan dess).

  • LaFleur
    Anonym (Kolla upp) skrev 2017-06-20 21:58:17 följande:

    Gallsmärtor skall egentligen bara sitta i upp till 6 timmar för att vara okomplicerat. Håller det i sig längre tid kan det vara en inflammation som kan kräva operation. Är smärtorna kvar imorgon - sök akut (eller om det blir värre innan dess).


    Hoppas det inte är gallbesvär, har inte tid med det nu Det känns bättre när jag ligger på vänster sida, men värre när jag ligger på rygg
Svar på tråden Ont i höger sida av magen, blir bara värre;-(