• Äldre 20 Jun 21:17
    1009 visningar
    5 svar
    5
    1009

    Äl på dag 16 , normalt ?

    Har en cykel på 28 dagar , fick utslag på två olika äl tester dag 15 så antar att ägglsoningen då sker ca dag 16?

    Är de fortfarande inom de normala ? Läste om folk som hade kort lutealfas o att de ofta betydde att man har svårt o bli gravid ? :/

    Blir ju lite nojjig .

  • Svar på tråden Äl på dag 16 , normalt ?
  • Äldre 20 Jun 21:46
    #1

    Ja helt normalt. Har du alltid 28 dagar? Det kanske är en tillfällig gång detta med nån dags senare äl och om du då inte blir gravid så kommer mensen nån dag senare men ändå i tid eftersom lutealfasen inte ändras. Eller också har du 12 dagars lutealfas vilket räknas som normalt.

  • NZZZZ
    Äldre 20 Jun 21:50
    #2

    Hej.

    Under min utredning frågade jag om just detta till min läkare. Hon sade att tom 10 dagar inte var ngt att oroa sig, om det däremot gällde 5-6 dagar ja då var det något att oroa sig över.

    12 dagar är helt normalt :)

  • Äldre 20 Jun 22:57
    #3

    Har haft 28 dagar hela tiden sen jag slutade med p piller iallafall , inte prövat med ägglosningstest innan så vet inte om jag alltid har sen ägglosning eller om de va tillfälligt .

    Men skönt om de räknas som normalt iaf :)

  • Äldre 20 Jun 23:36
    #4

    Inga problem, jag har sen ÄL och lite kortare lutealfas på 12 dagar, blev gravid på 3:e försöket. Det är nog när man har extremt kort under 10 dagar det kan bli ett bekymmer men även då verkar det lyckas, så det skulle jag inte oroa mig för, håller tummarna för att det tar sig för dig

  • Äldre 21 Jun 00:08
    #5

    Tack för svaren! :) då behöver jag inte oroa mig då .

Svar på tråden Äl på dag 16 , normalt ?