• MamaBritton

    Min brors barn

    Min kompis har tvillingpojkar som nyss fyllt 1. Jag har sedan länge tyckt att något känns konstigt med dem.... 


    De är födda ca 5 veckor för tidigt, ska väl nämnas.

    De här grabbarna är det sötaste som finns men det är inte förrän nu när de är 1 som jag verkligen känner att de ser mig när de tittar. Det tog ytterst lång tid för blickarna att fokusera och jag tyckte länge att det var svårt att få kontakt med dem. Den ena av dem börjar kommunicera mer nu iallafall. 


    De går båda två men de går så konstigt, de trampar mycket luft och det ser ut ungefär som en som är gammal och har ont i kroppen. pyttesmå snabba ryckiga steg och det ser så arbetssamt ut.
    länge kändes de ostadiga i ryggen och de är liksom som en degklump i famnen, jag har en tjej som är född 5 dagar efter och hon har ju alla muskler som det ska vara men de här är som gelé...


    Det var också på håret att de inte klarade klosstestet, de var mycket sena med det.

    ska man vara orolig? Och om det nu är en befogad oro, hur tar man det med mamman? 


    Jag vågar inte säga något...


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-20 21:32
    Jag ser att min mobil har autocorrectat...ber om ursäkt för det...det ska förstås stå Min kompis barn.
  • Svar på tråden Min brors barn
  • Anonym (S)

    Varför ska du ta ngt med mamman? Vad gör det för nytta att vara orolig? Alla barn är olika. Är det ngt så lär Bvc hänvisa dem så de för rätt stöd.

  • MamaBritton
    Anonym (S) skrev 2017-06-20 21:31:52 följande:

    Varför ska du ta ngt med mamman? Vad gör det för nytta att vara orolig? Alla barn är olika. Är det ngt så lär Bvc hänvisa dem så de för rätt stöd.


    Men det är det som är så konstigt. Ingen annan som verkar se det vi ser. Det är rent utav konstigt att bvc inte ser något.... Jag säger inte att jag letar fel eller så... det bara känns inte rätt... och jag skulle aldrig jämföra våra barn heller, de är ju olika precis som alla barn.
  • Maddi

    Om man tänker sig att dessa skulle vara ca 10 1/2 månad så kan du ju inte tycka att det känns så konstigt längre, eller? Hur stadigt och bra gick ditt barn då?

  • Anonym (S)
    Maddi skrev 2017-06-20 21:38:58 följande:

    Om man tänker sig att dessa skulle vara ca 10 1/2 månad så kan du ju inte tycka att det känns så konstigt längre, eller? Hur stadigt och bra gick ditt barn då?


    Precis. Och de är dessutom två!
  • Dixie
    MamaBritton skrev 2017-06-20 21:34:18 följande:

    Men det är det som är så konstigt. Ingen annan som verkar se det vi ser. Det är rent utav konstigt att bvc inte ser något.... Jag säger inte att jag letar fel eller så... det bara känns inte rätt... och jag skulle aldrig jämföra våra barn heller, de är ju olika precis som alla barn.


    Du menar att du ser saker som utbildad personal missar..... det kanske istället är så att de ser många barn och inser att dessa barn faller inom normalavvikelserna?!
  • MamaBritton
    Maddi skrev 2017-06-20 21:38:58 följande:

    Om man tänker sig att dessa skulle vara ca 10 1/2 månad så kan du ju inte tycka att det känns så konstigt längre, eller? Hur stadigt och bra gick ditt barn då?


    vid 10.5 gick min, de hade inte börjat visa intresse än. de har ju börjat gå nu iaf, de är 1 år och 2 månader nu. Det är så svårt att förklara hur de går, det ser så arbetssamt ut, som att de är typ stela eller nåt... kanske stela i ryggen eller så...det kanske går över
  • MamaBritton
    MamaBritton skrev 2017-06-20 21:43:12 följande:
    vid 10.5 gick min, de hade inte börjat visa intresse än. de har ju börjat gå nu iaf, de är 1 år och 2 månader nu. Det är så svårt att förklara hur de går, det ser så arbetssamt ut, som att de är typ stela eller nåt... kanske stela i ryggen eller så...det kanske går över
    Absolut inte. Men jag undrar snarare om det missas...vore ju tråkigt isåfall... Behöver inte alls vara nåt heller....
  • Maddi
    MamaBritton skrev 2017-06-20 21:43:12 följande:

    vid 10.5 gick min, de hade inte börjat visa intresse än. de har ju börjat gå nu iaf, de är 1 år och 2 månader nu. Det är så svårt att förklara hur de går, det ser så arbetssamt ut, som att de är typ stela eller nåt... kanske stela i ryggen eller så...det kanske går över


    Hennes barn är som 10 1/2 månad. Då har de alltså börjat gå men självklart inte prefekt. Mentalt är dom ju bara 10 1/2 månad och inte 1 år
  • LFF

    Mina tvillingar, som gick full tid innan de kom ut, började gå vid 15 månaders ålder och de visade knappt något intresse för det innan. Man räknar ju upp till 18 månader som helt normalt innan barn börjar gå.

    Ditt barn har fått din (och pappans) fulla uppmärksamhet hela tiden. Vännens tvillingar har inte alltid någon egen dedikerad vuxen som kan hjälpa till när de vill försöka gå. Att de dessutom är lite stelare etc är ju också eftersom de inte är helt vana. Sluta analysera vännens barn!

Svar på tråden Min brors barn