• Ungtjejj

    Bidrottninggelé

    Hej. Vad har ni för erfarenheter av att äta bidrottninggelé när man har regelbunden mens och ägglossning? ????

  • Svar på tråden Bidrottninggelé
  • Oculyzer
    Ungtjejj skrev 2017-06-20 21:35:10 följande:

    Hej. Vad har ni för erfarenheter av att äta bidrottninggelé när man har regelbunden mens och ägglossning? ????


    Jag åt det i 6 månader förut men har gjort uppehåll och äter det igen. ÄL märks mycket tydligare, dvs det blir mycket mer sekret vid just den tidpunkten. Inte märkt några svängningar i menstruationscykeln. Humöret blir bättre. 
  • Oculyzer
    Ungtjejj skrev 2017-06-20 21:53:14 följande:

    Blev du lättare gravid? :)


    Jag har precis påbörjat tillverkningen. Ungefär den 9e juni denna månaden. Någonstans mellan idag och lördag har jag BIM dvs icke förväntad mens ;)  illamående startade idag och ont i magen som känns som molande precis som mensvärk sedan strax efter den 9e juni. Jag uppdaterar när och om jag blir gravid. Förut när jag åt bidrottningelén på regelbunden basis blev det så otroligt tydligt vid äl jämfört med nu när jag bara hållit på 2 veckor. I
     Kina är bidrottninggelé i princip standard när man planerar barn så det är inte helt fel om du käkar det. Hur länge har du hållit på och hur länge har du försökt bli gravid?
  • Ungtjejj
    Oculyzer skrev 2017-06-20 22:12:04 följande:

    Jag har precis påbörjat tillverkningen. Ungefär den 9e juni denna månaden. Någonstans mellan idag och lördag har jag BIM dvs icke förväntad mens ;)  illamående startade idag och ont i magen som känns som molande precis som mensvärk sedan strax efter den 9e juni. Jag uppdaterar när och om jag blir gravid. Förut när jag åt bidrottningelén på regelbunden basis blev det så otroligt tydligt vid äl jämfört med nu när jag bara hållit på 2 veckor. I

     Kina är bidrottninggelé i princip standard när man planerar barn så det är inte helt fel om du käkar det. Hur länge har du hållit på och hur länge har du försökt bli gravid?


    Tack för ditt svar. Jag har varit o inseminerat mig en gång so far. Dem sa att mitt ägg var stort och ägglossningen skulle ske samma kväll. Hade såklart stora förhoppningar men det tog inte eftersom jag fick min mens för 1 vecka sen imorgon, dock har jag fortfarande molande i hö äggstock o i livmodern som jag hade 5 dagar efter ÄL fram till nu då..men kan omöjligt va gravid då mensen kom dock kortare än vanligt. Så jag åker till DK o vill såklart göra allt för att det ska ta nästa gång :) har regelbunden mens o ägglossning o vill inte rubba den.
  • Estor

    Försökte 5 mån utan tillskott. 6e månaden åt ja bidrottninggele och rosenrot. Blev gravid. Hjälpte eller slump ja de vet jag inte ;)

  • Ungtjejj
    Estor skrev 2017-06-21 10:04:34 följande:

    Försökte 5 mån utan tillskott. 6e månaden åt ja bidrottninggele och rosenrot. Blev gravid. Hjälpte eller slump ja de vet jag inte ;)


    Har du regelbunden mens och ÄL? ????
  • Estor
    Ungtjejj skrev 2017-06-21 11:07:45 följande:

    Har du regelbunden mens och ÄL? ????


    Ja och den ändras inte för mig. Tror jag åt dem fram till någon dag efter äl. Fick väldigt tydligt äl-sekret vilket ja typ aldrig fått tidigare.

    Körde äl test också körde de innan kanske 3mån.
  • Ungtjejj
    Estor skrev 2017-06-21 11:34:05 följande:
    Ja och den ändras inte för mig. Tror jag åt dem fram till någon dag efter äl. Fick väldigt tydligt äl-sekret vilket ja typ aldrig fått tidigare.

    Körde äl test också körde de innan kanske 3mån.
    Så bäst är att börja äta dem två mensen första dag och sluta typ på ÄL dagen? 
  • Oculyzer
    Ungtjejj skrev 2017-06-20 22:18:39 följande:
    Tack för ditt svar. Jag har varit o inseminerat mig en gång so far. Dem sa att mitt ägg var stort och ägglossningen skulle ske samma kväll. Hade såklart stora förhoppningar men det tog inte eftersom jag fick min mens för 1 vecka sen imorgon, dock har jag fortfarande molande i hö äggstock o i livmodern som jag hade 5 dagar efter ÄL fram till nu då..men kan omöjligt va gravid då mensen kom dock kortare än vanligt. Så jag åker till DK o vill såklart göra allt för att det ska ta nästa gång :) har regelbunden mens o ägglossning o vill inte rubba den.
    Jag håller verkligen tummarna att det tar vid nästa tillfälle i Danmark! 
    Jag plussade igår. Helt overkligt faktiskt.
  • Estor
    Ungtjejj skrev 2017-06-21 11:38:52 följande:

    Så bäst är att börja äta dem två mensen första dag och sluta typ på ÄL dagen? 


    Ja de tror jag :) jag gjorde så iaf. Ursäkta för sent svar :)
  • Ungtjejj
    Oculyzer skrev 2017-06-24 20:25:55 följande:

    Jag håller verkligen tummarna att det tar vid nästa tillfälle i Danmark! 

    Jag plussade igår. Helt overkligt faktiskt.


    Då börjar jag äta bidrottninggelé och rosenrot när jag fått min mens. Då kan det ju bara gå bättre än sist liksom! Åh gud vad häftigt. Grattis! Vilket gravtest testa du med?
  • Oculyzer
    Ungtjejj skrev 2017-06-24 22:02:12 följande:
    Då börjar jag äta bidrottninggelé och rosenrot när jag fått min mens. Då kan det ju bara gå bättre än sist liksom! Åh gud vad häftigt. Grattis! Vilket gravtest testa du med?
    Tack! Tror att det är värt att testa, aldrig hört talas om att det inte skulle vara bra med bidrottninggelé Glad 

    Jag använde Clearblue digital med veckoindikator. 

Svar på tråden Bidrottninggelé