• lollip0p

    Vilken åldersskillnad hade du valt mellan första och andra barnet? (anonymt)

    Jag har gjort om omröstningen nu så att det finns fler alternativ och möjlighet att kommentera anonymt.
    Om ni hade fått möjlighet att välja helt fritt och det gick att välja utan några som helst problem, vilken åldersskillnad hade ni då valt att ha mellan de första* barnen i er familj? 
    * För er som fick tvillingar första gången:
    Syftet med omröstningen handlar om hur tätt ni hade velat planera era graviditeter, inte om hur många år ni skulle vilja ha mellan varje enskilt barn.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken åldersskillnad hade du valt mellan första och andra barnet? (anonymt)
  • Linnis92

    Hade önskat 3-3,5 år, skönt att slippa ha två blöjbarn bland annat. Nu blev de 2,5 år mellan och de har inte varit några problem alls.

  • Anotherone

    Hade jag fått bestämma hade syskonet kommit när stora barnet börjat förskoleklass, alltså efter 6-7 år. Nu är man ju dock två om beslutet så därför blev det drygt 11 år istället.

  • Alexi

    Vi började försöka när äldsta hade fyllt ett år. Det tog tre försök, så det blev 1 år och 11 månader mellan dem.

  • Fru Ve

    Har 3 år 9 månader mellan ettan och tvåan och 5 år 8 mån mellan tvåan och trean. Med facit röstade jag mer än 5 år för det är så himla bekvämt. Visst leker min etta och tvåa rätt bra men det har varit slitigt och det är väldigt mycket bråk. Med trean så tror jag åldersskillnad till syskonen är så stor att det blir lugnare och mer friktionsfritt.

  • modsey

    Vi hade 2.5 år mellan ettan och tvåan . Var pefekt för oss. Vårt första barn, en flicka var ett enkelt sk A barn som skrattade sig igenom bebistiden. Sov gott hela nätterna och ett mycket enkelt barn. Så att ha dem tätt var inga problem.

  • Anonym (Längre!)

    Vi fick 23 mån emellan... Hade önskat mer än fem år emellan så här i efterhand! :(

  • Lynxsa

    Vi har 22 och 20 månader mellan våra tjejer. Gick inte att få det tättare även om jag önskade det. Är man ändå uppe i blöjbyten så kan jag lika gärna byta på en till. Nu har jag bortskämd som fått tre barn utan kolik som sovit ok så det har varit rätt lätt för oss. Också en anledning till att vi har rätt tätt mellan barnen

Svar på tråden Vilken åldersskillnad hade du valt mellan första och andra barnet? (anonymt)