• Äldre 22 Jun 14:44
    1428 visningar
    7 svar
    7
    1428

    Bim +7

    Hej alla,

    Skulle haft min mens den 16 juni, ägglossning den 2 juni.

    Men har inte fått mensen ännu. Har testat med clears blue men fått som svar inte gravid.

    Testade även billigatesters gravididtetstest och där fick jag en väldigt väldigt svagt plus.

    Blir tokig och vet inte vad jag ska tro och tänka.

    Har varit super sjuk i två veckors tid kan de ha någon påverkan på mensen?

    Kan tillägga att vi försökt bli med barn i två års tid, lite mer. Och gått en fertilitetsutredning som såg bra ut.

    Hjälp!

  • Svar på tråden Bim +7
  • Äldre 22 Jun 15:29
    #1

    Kan ju va så att du inte hade någon ägglossning. Ja testar själv som en dåre med ägglossningstest. Men inget test har visat posetivt och det är snart ett år sen jag tog ut p-staven. Funderar på om det är nåt fel på mig.

  • Äldre 22 Jun 15:54
    #2

    Tråkigt att höra,

    Vänd dig till en privat klinik. Så gör de ett par undersökningar. Det kostar en slant. Men hellre det än att sitta och vänta på tid hos barnmorskan som antagligen kommer tycka det är normalt efter p stav.

    Jag tog själv både blodprov och kollade med kamera för att säkerställa att jag har ägglossning och att där finns tydliga äggblåsor vid tiden av ägglossning.

    Jag är ganska säker på att jag hade ägglossning, känner igen den där känslan att något händer, plus att flytningen blev annorlunda. Kan vara så att den var sen några dagar.

    När man längtar tills att man inte får mens för att testa positivt, men istället blir de negativt och ingen mens ????

  • Äldre 26 Jun 08:43
    #3

    Jag hade BIM i samma veva som TS. 
    Fortfarande ingen mens här, alla test är negativa och jag börjar bli trött och nervös på detta. 
    Ringde till Barnmorskemottagningen, och de sa bara ''att vänta i 2 veckor till. Vi har inte tid att hjälpa dig just nu...''

    Vet inte vad mer jag kan göra.. och två veckor känns så långt bort. 
    Tog ett test idag... supernegativt.

    Hoppas det gick bättre för dig. :)

  • Äldre 26 Jun 14:38
    #4

    Samma här!! Skulle haft den 21a visserligen men ingen mens o endast negativa tester. Suck :(

  • Äldre 7 Jul 08:48
    #5

    Se om jag får mensen på måndag gjorde ett test idag negativt som vanligt.

  • Äldre 9 Jul 18:05
    #6

    TS, hur har det gått?

  • Äldre 5 Aug 08:17
    #7

    Kom mensen?

Svar på tråden Bim +7