• Beccis

    Kub?

    Jag har nästan precis varit på mitt inskrivningsamtal hos barnmorskan. Hon pratade lite om allt möjligt och nämnde även kub och fosterdiagnostik, men jag tolkade det som att kub är för kvinnor som är 30+?

    Hon sa även att om man vill göra det endå så kostar det. Men när jag läser på 1177 så står det att det är kostnadsfritt..

    Jag vill bara veta om kub är något som är att rekomendera trotts att jag är 23 år? Vad har ni för erfarenheter av kub

  • Svar på tråden Kub?
  • Yelloway

    Det är olika beroende på vart du bor. Ibland kostar det ganska mycket och på vissa ställen är det gratis

  • bluebird6
    Beccis skrev 2017-06-23 09:53:57 följande:

    Jag har nästan precis varit på mitt inskrivningsamtal hos barnmorskan. Hon pratade lite om allt möjligt och nämnde även kub och fosterdiagnostik, men jag tolkade det som att kub är för kvinnor som är 30+?

    Hon sa även att om man vill göra det endå så kostar det. Men när jag läser på 1177 så står det att det är kostnadsfritt..

    Jag vill bara veta om kub är något som är att rekomendera trotts att jag är 23 år? Vad har ni för erfarenheter av kub


    Det är lite som du säger. Kanske olika landsting, men här är det om man är över 32. Väntade första barnet när jag var 30 och då var det inget tal om det. 
  • Beccis
    Iowhannah skrev 2017-06-24 19:43:13 följande:

    Det beror på landsting. Där jag bor blir alla gravida erbjudna KUB, och det är kostnadsfritt.


    Men vad konstigt att det skiljer sig så mycket beroende på vart man bor..
  • princess77

    Dom flesta landsting erbjuder det till kvinnor över 32. Är man yngre får man oftast boka det själv och betala tyvärr. Vet att det kostar en hel del.

Svar på tråden Kub?