• Ilwah

    Vad är detta?? (Varning för bild!)

    Som titeln lyder - vad är detta??

    Mensen var tre dagar sen, och när den väl kom, kom även detta. Har fått klumpar med mensen tidigare, men då har de liksom varit helblodiga, detta var mer beige-grått-aktigt ????

    Nån som vet? Livrädd för mf ????

  • Svar på tråden Vad är detta?? (Varning för bild!)
  • viseversa
    Ilwah skrev 2017-06-23 17:41:18 följande:

    Som titeln lyder - vad är detta??

    Mensen var tre dagar sen, och när den väl kom, kom även detta. Har fått klumpar med mensen tidigare, men då har de liksom varit helblodiga, detta var mer beige-grått-aktigt ????

    Nån som vet? Livrädd för mf ????


    Kan inte se bild på mobilen när man sitter med appen tyvärr.
  • Anonym (Nja...)
    Snuttis2 skrev 2017-06-23 21:22:46 följande:

    Slemhinnevävnad


    Slemhnnevävnaden brukar komma ut som mörkröda klumpar, blodröda.

    Skulle kunna säga att det där tyvärr skulle kunna vara hinnsäck (efter egen erfarenhet).

    Hoppas du är ok <3
  • Anonym (Eli)

    Innan jag satte in hormonspiral hade jag rikliga blödningar med klumpar. Oftast mörkröda men ibland som på din bild. Mensen är ju livmoderslemhinnan som stöts ut för att inget befruktat ägg finns. Jag minns att jag läst nån gång att om mensen är sen har slemhinnan hunnit byggas upp mer än "normalt" och det kan bli mer klumpar och mer mensvärk.

    Första gången jag blödde ut en sån klump blev jag också undrande över om något inte stod rätt till. Den var nästan som en bomullspads och inte så gele-ig utan mer som seg (sorry för detaljerna!). Var inte sexuellt aktiv och tänkte att något med livmodern var fel. Men som sagt, läste sen att mer hinna blöds ut vid sen mens, vilket har stämt, så för mig är/var det normalt. Lever nu drömmen med min spiral, knappt nån mens, ingen värk, ingen pms :)

Svar på tråden Vad är detta?? (Varning för bild!)