• Äldre 24 Jun 07:25
    1707 visningar
    4 svar
    4
    1707

    Misstänker missfall nr 4, vad gör man på en utredning?

    Jag behöver nån att rådfråga tro ja, har nu säkert fått mitt 4e missfall inom 1 år.. gick upp på toa och de forsade ut blod.. Inga klumpar men tillräckligt mycke för att jag antar de är kört igen.. när ja fick mitt 3e missfall bokade vi in en tid på vul som jag ska på om 1.5 vecka.. och om jag skulle tappa denna graviditet skulle utredning påbörjas. Så vad gör man på en utredning? Känner mig helt matt, denna gång orkade jag inte ens gråta.. känns som om detta är de enda jag får.. 1a missfallet v 5, 2a v 6, 3e v 9 ovh nu e jag e v 5 igen o mest troligt tappat denna med.. blir de någonsin nå mer än dehär? Jag har 1 barn sen tidigare på 5 år, men jag o sambom har nu längtat efter barn i 2 år.. jag kan ju uppenbarligen bli gravid.. men kroppen vill inte behålla de. :( så nån som gjort en utredning o kan berätta lite vad som händer o kanske ge nå råd om ..jaa it vet ja.. va som helst ?

  • Svar på tråden Misstänker missfall nr 4, vad gör man på en utredning?
  • Äldre 24 Jun 21:32
    #1

    Oj, vad tufft!

    Vet inte alls vad som görs på utredningen men läste ditt inlägg och ville skicka ett svar.

    Kanske ändå bra att du snart har tid för utredning? Vart ska du gå?

  • Äldre 25 Jun 07:10
    #2
    Längtar17 skrev 2017-06-24 21:32:10 följande:

    Oj, vad tufft!

    Vet inte alls vad som görs på utredningen men läste ditt inlägg och ville skicka ett svar.

    Kanske ändå bra att du snart har tid för utredning? Vart ska du gå?


    Jo verkar lite lite på fronten m missfallsutredningar o svar.. :/

    Men de blir bra hoppas ja, tog ett graviditetstest på morgonen som blivit mkt svagare, så jaa.. 4e nu :( ingen aning om dom gör missfallsutredningar i pite, annars e det väl Sunderbyn ( grannkommun ) som är närmast..

    Man blir lite orolig ändå.. eftersom ja inte blivit gravid sen grabben där de it va nå problem så blir man rädd man gått med 1 problem i massa år som kanske e boven i dehär.. ja vet inte :( tack för svaret iaf <3
  • Äldre 25 Jun 18:36
    #3

    Jag beklagar.

    Jag har haft 4 mf. Vi har gjorde missfallsutredning. De kollar med vul så allt ser bra ut. Tar prover på dig och din man där det kollas bland annat hormoner. Vi fick även lämna kromosonprov. Inga fel hittades. Oftast hittas inget. De är väldigt efter i Sverige när det gäller detta tyvärr.


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Äldre 26 Jun 10:39
    #4

    Jag har gjort en missfallsutredning privat, först pratar man om vad man har för historia, sen gjorde jag VUL och tog AMH-prov (kollar äggreserven), sen bokades det in provtagning av övriga hormonprover på CD3 när mensen kom. 


    Sambon fick lämna spermaprov. När alla svar fanns hos dem så kom vi in på samtal igen för genomgång av en behandlingsplan. 

Svar på tråden Misstänker missfall nr 4, vad gör man på en utredning?