• Idabus123

    Maken har sökt upp ex sedan 20 år tillbaka

    Hej!

    Behöver hjälp med mina tankar..

    Ska göra en lång historia kort..

    I slutet av förra året brakade mitt psyke och jag var i kontakt med akutpsykiatrin flera ggr, min man både köra in och hämtade mig så han vet väl om min hälsa just då. Livslusten var slut och jag orkade inte mer.

    Allt blev bättre och jag försökte fjäska och gottgöra mitt beteende.

    Min man är lite för glad i ölen och mycket av mitt mående var just den problematiken.

    Nu visar det sig att han sökt upp ett ex som han hade för 20 årsedan !!! Och hjälpt henne renovera hennes hus mm samt sovit där hela helger :( Höll på att gå sönder inombords, så skulle jag aldrig göra mot honom jag respekterar min man och han skulle aldrig få utsättas av det från mig!

    Hon har visst stöttat honom så han vill hjälpa henne nu även om jag håller på att bryta samman av deras kontakt. Han lovar att inget har hänt men min magkänsla säjer annat.

    Kontaktade kvinnan och bad henne lämna min man ifred så att vi kan få laga vårt äktenskap ifred.. får till svar att vi har inget o laga, vi är ingenting längre o hon har minsann inte kontaktat /bett om hjälp det är han som tjatat om detta!

    Får massa konstiga medd om att det är synd att två som är kära inte får vara ihop medans två som är det istället är ihop!!

    Min man blånekar men smyger med mobilen , sover inte med mig och är allmänt dryg.

    Hör väl själv hur detta låter men snälla hjälp mig ????????

    I övrigt har vi två barn 10 & 13..

  • Svar på tråden Maken har sökt upp ex sedan 20 år tillbaka
  • Queennr1

    Ge upp. Han har redan lämnat dig och har en ny relation. Han är bara ryggradslös nog att inte våga fullfölja till 100%.

  • Queennr1
    Idabus123 skrev 2017-06-24 10:01:38 följande:

    Q: ja det är då va.. överlever man? Känner mig så fylld av ångest att jag spricker


    Folk separerar eller blir lämnade varje dag. Klart man överlever.
  • Idabus123
    Queennr1 skrev 2017-06-24 10:36:23 följande:

    Folk separerar eller blir lämnade varje dag. Klart man överlever.


    Känns just nu inte som det, knappt så barnen ens kan få mig att vilja leva
  • Queennr1
    Idabus123 skrev 2017-06-24 10:41:53 följande:

    Känns just nu inte som det, knappt så barnen ens kan få mig att vilja leva


    Klart det är smärtsamt särskilt nu när du lever i ingenmansland där han fortfarande inte tagit steget fullt ut. Innan du kan börja läka behöver ni få det överstökat. Släng ut honom.
Svar på tråden Maken har sökt upp ex sedan 20 år tillbaka