• Anonym (Mamma)

    Klagomål på ålderskillnad mellan barnen

    Här sitter jag på midsommardagen och är ledsen. Jag har en underbar 10 åring och avslöjade idag för familjen att jag väntar barn igen. Alla blev superglada utom en person i släkten. Anledningen var att "vad är det för mening med ett till barn med den ålderskillnaden?". "Det är inte ens lönt" osv. Hur kan man säga nått sånt?? Kan man inte hålla det för sig själv iaf???

    Någon annan som fått såna negativa kommentarer? Jag svarade nått tillbaka men blev avbruten av gäster som KLM och hade en klump i halsen av gråt.

  • Svar på tråden Klagomål på ålderskillnad mellan barnen
  • Anonym (Jo)

    Strunta i den personen och ett stort grattis till graviditeten 

  • Anonym (jisses)

    Klump i halsen av vad EN person säger??

    Allvarligt?

  • Anonym (Agnes)

    Snacka om att lägga fokus på fel saker...

  • Anonym (Mamma)

    Fy vilka kommentarer. Så om ni skulle sitta med ett stort sällskap och en väljer att säga sådana elaka sakerna skulle ni inte bli ledsna? Det var min faster som sa det så en nära släkting. Men jag kanske är skitmesig då.

  • Anonym (Mamma)

    Hon mumlade inte det precis utan sa högt och tydligt vad hon tyckte. Precis som att jag är dum i huvudet.

  • Meebo
    Anonym (Mamma) skrev 2017-06-24 16:47:21 följande:
    Fy vilka kommentarer. Så om ni skulle sitta med ett stort sällskap och en väljer att säga sådana elaka sakerna skulle ni inte bli ledsna? Det var min faster som sa det så en nära släkting. Men jag kanske är skitmesig då.
    Skulle absolut INTE bli ledsen då hon bara är en person av hela jordens befolkning och hennes åsikt är därför ganska meningslös i det stora hela oavsett hur nära släkting hon än är.

    Det enda som spelar roll är vad DU tycker och vad DIN MAN tycker.
  • Anonym (Man)

    Äh, Det är väl rätt vanligt med en sladdis. Min lillebror är t.ex. 9 år yngre än mig. Visst inte kunde vi direkt leka tillsammans med samma lekar, men vi har mycket utbyte av varandra i alla fall nu när vi är vuxna.

    Skit i vad 1 ignorant person tycker

  • Froken Lokens
    Anonym (Mamma) skrev 2017-06-24 16:47:21 följande:

    Fy vilka kommentarer. Så om ni skulle sitta med ett stort sällskap och en väljer att säga sådana elaka sakerna skulle ni inte bli ledsna? Det var min faster som sa det så en nära släkting. Men jag kanske är skitmesig då.


    Anonym (Mamma) skrev 2017-06-24 16:48:15 följande:

    Hon mumlade inte det precis utan sa högt och tydligt vad hon tyckte. Precis som att jag är dum i huvudet.


    Och jag upprepar! "En person" reagerade negativt, högt iaf. Och du väljer att fokusera på den enda personens reaktion. Varför?
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-06-24 16:47:21 följande:

    Fy vilka kommentarer. Så om ni skulle sitta med ett stort sällskap och en väljer att säga sådana elaka sakerna skulle ni inte bli ledsna? Det var min faster som sa det så en nära släkting. Men jag kanske är skitmesig då.


    Om jag satt i ett stort sällskap och berättade att jag var gravid och alla utom en gratulerade mig, så skulle jag vara glad. Skulle nog mest tycka att hon var pinsam (avundsjuk kanske) som inte gratulerar, vilket är det korrekta att göra (oavsett vad man tycker). Hon gjorde ju bort sig rejält.
Svar på tråden Klagomål på ålderskillnad mellan barnen