• Anonym (Lina)

    Svara på "förlåt"sms

    Om ditt ex skickar förlåt mig sms till dig för att det tog slut för mer än ett år sedan,vad skulle ni svara?Kan inte blockera,eftersom vi har barn tillsammans .Kan ochså kort berätta att han var ingen bra person,elak osv.Jag har bättre liv nu.Orkar inte med det här.

  • Svar på tråden Svara på "förlåt"sms
  • Anonym (Jk)

    "Tack för ditt sms. Kan försöka att förlåta dig men glömma lär jag aldrig att göra. Önskar dig ett bra liv!"

  • Anonym (Du bestämmer)

    [quote=77783755][quote-nick]Anonym (Lina) skrev 2017-06-24 20:14:10 följande:[/quote-nick]

    Om ditt ex skickar förlåt mig sms till dig för att det tog slut för mer än ett år sedan,vad skulle ni svara?Kan inte blockera,eftersom vi har barn tillsammans .Kan ochså kort berätta att han var ingen bra person,elak osv.Jag har bättre liv

    Bara för att han skickar ett förlåt behöver du inte svara eller förlåta. Om du varit jag och jag blivit dåligt behandlad skulle jag(om jag ens skulle svara) skriva typ. Bra att du inser vilken idiot du var. Jag förlåter dig aldrig.

  • sebbe420

    Jag tror att det skulle kännas bra för mig att få ett sådant SMS, men jag skulle nog avstå från att svara. I vissa lägen förväntar man sig heller inget svar utan man vill bara få säga det där man hade på hjärtat. Du behöver inte svara.

  • Anonym (.)
    Anonym (Jk) skrev 2017-06-24 20:17:08 följande:

    "Tack för ditt sms. Kan försöka att förlåta dig men glömma lär jag aldrig att göra. Önskar dig ett bra liv!"


    Är inne på exakt samma spår.
  • Anonym (Noone)

    Jag hade inte svarat.
    Jag ser inte poängen med att ta upp gammalt skit efter ett år, vi har barn ihop.
    Han är viktig som pappa till våra barn, i allt övrigt helt ointressant och jag ser ingen anledning att vi ska prata om något annat än det som rör barnen.
    Dessutom om man verkligen vill säga förlåt, då gör man väl för fan inte det via sms.
    Har man inte ens guts att ringa upp så är den ursäkten värdelös, då menar han inget annat än att DU ska ge honom sinnesfrid, och varför i hela fridens namn ska du bjuda honom på det?
    Hans sinnesfrid är hans problem, den får han lösa själv. 

  • Plupp73

    Jag brukar svara på sms, oavsett från vem de är eller varför de skickas.Jag hade alltså skrivit tillbaka.
    " Jag är glad om du faktiskt kommit till insikt om hur mycket du har skadat mig och sårat mig. Det var en jobbig tid, men har för egen del gått vidare och lever nu ett liv som får mig att må bra. Lycka till med ditt eget liv."

  • Plupp73

    Jag brukar svara på sms, oavsett från vem de är eller varför de skickas.Jag hade alltså skrivit tillbaka.
    " Jag är glad om du faktiskt kommit till insikt om hur mycket du har skadat mig och sårat mig. Det var en jobbig tid, men har för egen del gått vidare och lever nu ett liv som får mig att må bra. Lycka till med ditt eget liv."

  • sebbe420
    Anonym (Noone) skrev 2017-06-24 20:26:10 följande:

    Jag hade inte svarat.
    Jag ser inte poängen med att ta upp gammalt skit efter ett år, vi har barn ihop.
    Han är viktig som pappa till våra barn, i allt övrigt helt ointressant och jag ser ingen anledning att vi ska prata om något annat än det som rör barnen.
    Dessutom om man verkligen vill säga förlåt, då gör man väl för fan inte det via sms.
    Har man inte ens guts att ringa upp så är den ursäkten värdelös, då menar han inget annat än att DU ska ge honom sinnesfrid, och varför i hela fridens namn ska du bjuda honom på det?
    Hans sinnesfrid är hans problem, den får han lösa själv. 


    Vad är det för fel på SMS? Skulle tusen gånger hellre få ett sådant SMS än att bli UPPRINGD. Fy så hemskt, då måste man ju motprestera i realtid.
  • Anonym (Lina)
    Plupp73 skrev 2017-06-24 22:27:11 följande:

    Jag brukar svara på sms, oavsett från vem de är eller varför de skickas.Jag hade alltså skrivit tillbaka.

    " Jag är glad om du faktiskt kommit till insikt om hur mycket du har skadat mig och sårat mig. Det var en jobbig tid, men har för egen del gått vidare och lever nu ett liv som får mig att må bra. Lycka till med ditt eget liv."


    Låter bra!Smart!
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Jk) skrev 2017-06-24 20:17:08 följande:

    "Tack för ditt sms. Kan försöka att förlåta dig men glömma lär jag aldrig att göra. Önskar dig ett bra liv!"


    Kan tänka mig svara så faktiskt.
  • Anonym (Lina)
    sebbe420 skrev 2017-06-24 20:21:19 följande:

    Jag tror att det skulle kännas bra för mig att få ett sådant SMS, men jag skulle nog avstå från att svara. I vissa lägen förväntar man sig heller inget svar utan man vill bara få säga det där man hade på hjärtat. Du behöver inte svara.


    Oftast svarar jag inte.Men när han fortsätter med sina förlåt och hur ledsen han är,då känns det ibland att jag måste svara,så att han förstår.Att jag har ett bättre liv-utan honom.
  • Anonym (Lina)

    Har tänkt på förlåtelsen.Jag kan inte glömma hur hemsk han var mot mig.Däremot om jag nån dag kan förlåta,är det för min egen skull.För att gå vidare och lämna det här negativa som hänt.Men lätt är det inte.

  • Anonym (Lina)

    Nu plötsligt,efter hot och trasserier har han ochså kommit fram att han älskar mig.Och vill vara med mig.Helt sjukt.

Svar på tråden Svara på "förlåt"sms