• Äldre 25 Jun 20:28
    8738 visningar
    18 svar
    18
    8738

    Doppresent

    Vill få tips om bra doppresent till kille ....

    //Nybliven farmor

  • Svar på tråden Doppresent
  • Äldre 25 Jun 20:37
    #1

    Personlig filt.
    Sparkonto
    Smycke
    Fin skallra

  • Äldre 25 Jun 20:42
    #2

    Så olika hur föräldrarna är. En del gillar ju de klassiska gåvorna som sparbössor och silverbestick. Vi blev gladare för mer praktiska saker. En fin lära-gå-vagn el sparkbil tex. Behöver ju inte vara saker som kan användas direkt.

  • Äldre 25 Jun 20:49
    #3

    Jag tycker att de är bokstöden är jättefina royaldesign.se/Zuny.aspx

    Annars finns personliga doppresenter att köpa tex här www.rofa.se/personliga-presenter/doppresenter/

  • Äldre 25 Jun 20:51
    #4

    Annars kanske en silversked? Min mormor och morfar gjorde så att de köpte en mängd silverskedar (sådana där små man har till tex kaffet) när vi var bebisar, sen fick man kanske den första när man hade dop / fyllde 1 år och sedan fick man en ny sked varje år. 

  • Äldre 25 Jun 20:51
    #5

    Annars kanske en silversked? Min mormor och morfar gjorde så att de köpte en mängd silverskedar (sådana där små man har till tex kaffet) när vi var bebisar, sen fick man kanske den första när man hade dop / fyllde 1 år och sedan fick man en ny sked varje år. 

  • Äldre 25 Jun 20:51
    #6

    Annars kanske en silversked? Min mormor och morfar gjorde så att de köpte en mängd silverskedar (sådana där små man har till tex kaffet) när vi var bebisar, sen fick man kanske den första när man hade dop / fyllde 1 år och sedan fick man en ny sked varje år. 

  • Äldre 25 Jun 20:51
    #7

    Annars kanske en silversked? Min mormor och morfar gjorde så att de köpte en mängd silverskedar (sådana där små man har till tex kaffet) när vi var bebisar, sen fick man kanske den första när man hade dop / fyllde 1 år och sedan fick man en ny sked varje år. 

  • Äldre 25 Jun 20:52
    #8

    Vet inte varför det blev flera inlägg av samma i rad.... en moderator får gärna plocka bort de extra{#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 25 Jun 21:18
    #9

    Vår lille kille döptes förra månaden, och han fick graverade ljussttakar av mormor och morfar, en fin fårfäll som man kan ha i vagnen och sen i pulkan, i kojan etc., och annars mest arvgods. Saker som kommer från farmors mormors hem t.ex. Inget som han uppskattar just nu, men tanken var väl att doppresenterna är minnen som ska följa med i livet, medan han får så mycket kläder och leksaker på födelsedagar (vaje månad) och andra tillfällen. En fin sagobok fick han också som han kan läsa och läsa igen under uppväxten. H.C. Andersens sager t.ex.

  • Caramb­olan
    Äldre 25 Jun 21:19
    #10

    En mini-kånken. Perfekt som skötväska nu och sedan som förskole- och skolväska. Tidlöst, klassiskt och användbart.

  • Äldre 25 Jun 21:34
    #11

    hoppgunga
    lära-gå-vagn
    sparkbil (älskar de i retrostil)
    barnservis
    barnbestick
    sånna där avgjutningsset man gjuter av händer och fötter
    kläder i olika storlekar
    minneskista att lägga alla fina barndomsminnen i :)
    leksaker

  • Äldre 25 Jun 22:28
    #12

    Manschettknappar fick mina pojkar i doppresent. Tyckte jag var fint.

  • Äldre 26 Jun 14:59
    #13

    Till makens brors båda barn har vi gett graverade manschettknappar i dopgåva.
    Annars har du ju fått lite tips ovan som jag också tycker passar. Så som barnböcker och sparkonto.

    Jag tillhör de som inte ger bort kläder och fotoramar i doppresent.

  • Äldre 26 Jun 18:06
    #14

    Något som varit trevligt är en stol med namnet och fint motiv på. Just nu (20 mån) i värsta klättraråldern är den dock undanställd. Senaste kusinen som döptes fick en bilbana i trä på höjden med namn och födelsedatum ingraverat. En fotoram med magnetlås att lätt byta bilder i.

    Sedan kan man ju fråga föräldrarna vad de skulle uppskatta, en dialog är ju alltid okej, tänker jag.

  • Äldre 26 Jun 18:11
    #15

    Tripp-trapp-stol

    Hoppgunga (att sätta i dörrkarmen)

    Myspöl (de är fan guld!)

    Eller en personlig födelsetavla om du vill ha något dekorativt men personligt. www.personligfodelsetavla.se/

  • Fri 14 Jun 2019 15:54
    #16

    miniroom hittade jag jättemycket fint till dop, finns en sida med tips på doppresenter

    Tyckte speciellt mycket om snuttefiltarna som jag beställde med barnets namn broderat på (fanns även badcape med namn). Blev väldigt uppskattad och kändes personlig. Passar både pojkar och flickor. Länkar nedan GladSnuttefilt med namn
    Badcape med namn

  • Sun 25 Aug 2019 10:54
    #17

    Hej,

    Jag hittade en blogginlägg med super härliga doppresenter hos Only Handmade. Så otroligt fina och smarta saker de tipsar om! 

    Vi köpte en babygunga som doppresent till våra vänner och de är så nöjda! 


     

  • Sun 25 Aug 2019 11:02
    #18
    Hej,

    Jag hittade en blogginlägg med super härliga doppresenter hos Only Handmade. Så otroligt fina och smarta saker de tipsar om! 

    Vi köpte en babygunga som doppresent till våra vänner och de är så nöjda! 
Svar på tråden Doppresent