• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 26 Jun 07:35
    1541 visningar
    11 svar
    11
    1541

    Ångrar abort

    Är det några fler här som gjort abort och sen ångrat sig? Om jag inte hade gjort abort i en ren impuls den där dagen för nästan 2år sedan så hade jag nu haft ett barn som va lite över ett år. Nu har nästan alla mina vänner barn eller är gravida. Mår så fruktansvärt dåligt o ångrar mig djupt...

  • Svar på tråden Ångrar abort
  • Anonym (.??)
    Äldre 26 Jun 08:22
    #1

    Av vilken anledning gjorde du abort?

  • Anonym (Ja)
    Äldre 26 Jun 08:26
    #2

    Jag gjorde en abort för lite över tre år sen och jag ångrar mig fortfarande, trots att jag fått ett till barn sen dess.

    Jag var jättesjuk och hade egentligen inte så mycket att välja på, men trots det ångrar jag det och skäms över att jag inte bara bet ihop.

  • Caramb­olan
    Äldre 26 Jun 08:29
    #3
    +1

    På ren impuls!? Ingen tröst men då har du nog åtminstone lärt dig något viktigt om dig själv inför att du blir förälder i framtiden. Impulskontroll är viktigt.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 08:43
    #4
    Anonym (.??) skrev 2017-06-26 08:22:15 följande:

    Av vilken anledning gjorde du abort?


    Det va olika skäl jag inte vill gå in på
  • Anonym (S)
    Äldre 26 Jun 09:23
    #5
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-06-26 08:43:22 följande:

    Det va olika skäl jag inte vill gå in på


    Men då hade du ju skäl till en abort just då. Att det var en impulsgrej låter konstigt. Sånt gör man inte av ren impuls?
  • Anonym (A)
    Äldre 26 Jun 09:27
    #6

    Har du pratat med kurator?

  • Anonym (Jo)
    Äldre 26 Jun 09:28
    #7

    Har du sökt någon att prata med.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 09:45
    #8
    Anonym (Jo) skrev 2017-06-26 09:28:34 följande:

    Har du sökt någon att prata med.


    Ja jag har pratat med psykolog men tycker inte att det hjälper för jag har hela tiden en bild i huvet som kommer upp då o då hur barnet skulle ha sett ut o hur barnet hade varit som person, vem det va som jag valde bort...
  • Äldre 26 Jun 09:55
    #9

    Jag har gjort sammanlagt tre aborter tidigare i livet senaste var för ca 9 år sen och ja jag har ångrat varenda en av dom, det kommer vara jobbigt ett tag och man kommer tänka vad som kunde blivit av barnet om man inte gjort abort men med tiden kommer man lära sig att man kanske gjorde rätt val ändå. 
    Jag hade turen till slut att träffa en hur underbar pojkvän som helst efter alla år och nu väntar vi vårt första barn tillsammans. 
    Så även om det känns jobbigt just nu, det kommer bli lättare men tyvärr så kommer saknaden alltid finnas där Hjärta

  • Anonym (Tjeje­n)
    Äldre 26 Jun 10:05
    #10

    Jag kan ju ha fel men känslan jag får av tråden är att du gjorde abort för att du tänkte att du var ung. Ingen i bekantskapskretsen hade barn och du ville inte vara den enda. Du kände att ni inte var i det stadiet av livet än. Men nu två år senare visade sig att alla andra var på gränsen till det stadiet och snabbt skaffade barn vilket du inte hade trott. Du missbedömde och nu är du istället den enda utan barn.

    Samtidigt så vill inte din kille skaffa barn nu eller det kanske tog slut.

    Är det så?

    Tycker hursomhelst synd om dig :/ Jag har gjort många aborter och mår jättedåligt över allihop.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 26 Jun 10:25
    #11
    Anonym (Tjejen) skrev 2017-06-26 10:05:14 följande:

    Jag kan ju ha fel men känslan jag får av tråden är att du gjorde abort för att du tänkte att du var ung. Ingen i bekantskapskretsen hade barn och du ville inte vara den enda. Du kände att ni inte var i det stadiet av livet än. Men nu två år senare visade sig att alla andra var på gränsen till det stadiet och snabbt skaffade barn vilket du inte hade trott. Du missbedömde och nu är du istället den enda utan barn.

    Samtidigt så vill inte din kille skaffa barn nu eller det kanske tog slut.

    Är det så?

    Tycker hursomhelst synd om dig :/ Jag har gjort många aborter och mår jättedåligt över allihop.


    Nej inte riktigt, alla i min bekantskaps krets har skaffat barn unga. Mrn jag satt i en sån knepig sits men innerst inne ville jag inte göra abort o det visste jag när jag gjorde det men det finns omständigheter som gjorde att jag inte kunde behålla. Många av mina vänner hade redan fått barn o många va gravida när jag gjorde aborten så mitt barn hade ju varit jämngammal med deras..
Svar på tråden Ångrar abort