• LaFleur

    Rosa flytningar, v35 ( 34+3)

    Hej,

    Har som sagt rosaaktiga flytningar sedan inatt. Är i v 35 (34+3). Har UVI, så jag tar antibiotika, kan det bero på det?Har även mölande värk i magen...Bör jag söka vård, eller är det normalt att ha det så?

  • Svar på tråden Rosa flytningar, v35 ( 34+3)
  • MarinaT

    Hur gick det för dig? ringde du till fl? vad sa de?
    Jag är själv i 34+4 idag. Har mycket molande värk och sammandragningar.

  • LaFleur
    MarinaT skrev 2017-06-28 16:35:19 följande:

    Hur gick det för dig? ringde du till fl? vad sa de?

    Jag är själv i 34+4 idag. Har mycket molande värk och sammandragningar.


    Japp, det tittade ut en liten pojke idag, vid 13.30 Allt gick otroligt fort, men vi mår bra
  • LeyasMamma
    LaFleur skrev 2017-06-28 20:42:32 följande:

    Japp, det tittade ut en liten pojke idag, vid 13.30 Allt gick otroligt fort, men vi mår bra


    Grattis! Skönt att det gick bra och att lillkillen mår bra med :)
  • LaFleur
    LeyasMamma skrev 2017-06-28 20:52:03 följande:

    Grattis! Skönt att det gick bra och att lillkillen mår bra med :)


    Tackar! Det känns superskönt <3
  • LeyasMamma
    LaFleur skrev 2017-06-28 23:42:59 följande:

    Tackar! Det känns superskönt <3


    Det förstår jag :) hur stor va han?:)
  • LaFleur
    LeyasMamma skrev 2017-06-28 23:52:40 följande:

    Det förstår jag :) hur stor va han?:)


    2750gr och 47cm lång<3
  • MarinaT
    LaFleur skrev 2017-06-28 20:42:32 följande:
    Japp, det tittade ut en liten pojke idag, vid 13.30 Allt gick otroligt fort, men vi mår bra
    STORT GRATTIS! Hur är det med ett barn som föds i vecka 35? är ni tvugna att stanna kvar? är han på neo? 

    Jag hoppas att min lilla tittar ut tidigare. 

    Hur har det varit för dig annars har du haft mycket sammandragningar/förvärkar? 
    Jag har själv haft väldigt mycket sammandragningar de senaste dagarna och mår allmänt dåligt, trött, och utmattad!
  • LaFleur
    MarinaT skrev 2017-06-29 09:19:08 följande:

    STORT GRATTIS! Hur är det med ett barn som föds i vecka 35? är ni tvugna att stanna kvar? är han på neo? 

    Jag hoppas att min lilla tittar ut tidigare. 

    Hur har det varit för dig annars har du haft mycket sammandragningar/förvärkar? 

    Jag har själv haft väldigt mycket sammandragningar de senaste dagarna och mår allmänt dåligt, trött, och utmattad!


    Tack så mycket!

    Vi ska stanna kvar på neo mellan 7-10 dagar.

    Han behövde lite hjälp med andningen först, men nu är det bra. Han får antibiotika då jag inte hann få det (hade långvarig vattenavgång).

    Mitt vatten gick ju på tisdagen där och på onsdag morgon, så kände jag förvärkar. Åkte till förlossningen och CTG:en visade sammandragningar och så, men det kändes inte så mycket ändå, detta var vid 11.40 c:a. Vi fick gå till ett annat rum och när jag la mig på sängen där, då small det till så jag fördes till ett förlossningsrum direkt.

    Jag fick panik pga smärtan och sa att jag vill få all bedövning som går att få.

    Jag skulle eventuellt få epidural, men efter att dom undersökt mig, så blev det klart att det var för sent, så jag fick endast syrgas.

    Kl. 13.30 tittade han ut <3 Absolut det bästa som hänt mig <3
Svar på tråden Rosa flytningar, v35 ( 34+3)