• smurf11

    Slemhinna innan stimulering?

    Jag har har varit på vul på dag 2, men slemhinnan var tydligen för tjock 7 mm!

    Jag frågade inte vid vul, utan det är de i Danmark som tyckte att den var för tjock. Ska på nytt vul imorgon!

    Men kan den bli tunnare på en dag tro?

    Är det någon som vet hur bortstötande fungerar vid mens?

    Jag blir ledsen, att det ska vara något som är fel hela tiden!

  • Svar på tråden Slemhinna innan stimulering?
  • smurf11

    Snälla är det ingen som vet?

    Har ingen som haft för tjock slemhinna innan stimulering inför Ivf?

    Eller vet om slemhinnan blir tunnare för varje dag från mens eller blir den tvärtunn?

  • KitCat

    Jag har precis drabbats av samma sak. Var på vul idag (dag 2) och gynekologen sa ingenting men den danska kliniken tyckte att slemhinnan var för tjock (9 mm) för att börja stimuleringen.

    Hur gick det för dig sen? När fick du börja stimuleringen?

  • smurf11
    KitCat skrev 2017-09-07 21:02:24 följande:

    Jag har precis drabbats av samma sak. Var på vul idag (dag 2) och gynekologen sa ingenting men den danska kliniken tyckte att slemhinnan var för tjock (9 mm) för att börja stimuleringen.

    Hur gick det för dig sen? När fick du börja stimuleringen?


    Hej!
    Jag har inte varit här på FL på ett tag, så jag har inte sett dit inlägg.
    Men min slemhinna var 4 mm dagen efter, så då fick jag starta stimuleringen.
    Tyvärr så blev det bara ett ägg. Det befruktades men sedan delade de sig inte.
    Så det blir kanske ett nytt försök nu.
    Hur har det gått för dig? 
  • KitCat

    Hej!

    Med slemhinnan gick det bra. Den var 5,2 mm dagen efter så jag fick börja stimuleringen.

    Ska på vul på fredag och får därefter förhoppningsvis tidpunkt för när jag ska ta ovitrell och när jag ska infinna mig på kliniken. Sedan får man väl bara hoppas att allt går bra.

  • smurf11
    KitCat skrev 2017-09-13 07:02:34 följande:

    Hej!

    Med slemhinnan gick det bra. Den var 5,2 mm dagen efter så jag fick börja stimuleringen.

    Ska på vul på fredag och får därefter förhoppningsvis tidpunkt för när jag ska ta ovitrell och när jag ska infinna mig på kliniken. Sedan får man väl bara hoppas att allt går bra.


    Vad skönt att du fick börja med stimuleringen, man blir ju så besviken när man väntat annars. Vad har du för stimulering? Har du varit på något vul redan?
    Lycka till!
  • KitCat

    Ja, man fick ju lite panik när slemhinnan var för tjock på första vul. Visste inte riktigt vad som skulle hända så det var riktigt skönt när den var under 6 mm dagen efter och stimuleringen kunde påbörjas. Har stimulerats med Gonal-F 125 IE.

    Var och mätte äggblåsorna i tisdags och hade 14 st som var mellan 8-11 mm. De flesta var 10 och 11 mm. Skall tillbaka och mäta på fredag igen. Är lite nojjig för fortsättningen med ägguttag etc, om det blir flera embryon väljer kliniken "rätt" embryon och risken för överstimulering.

    Vilken klinik var du på?

  • smurf11

    Oj vad många ägg! Grattis!
    Om jag ändå skulle få så många ägg!
    Vad spännande att se hur det ser ut imorgon för dig!
     

  • KitCat

    På vul i fredags var det ännu flera blåsor, 23 stycken. Så nu är jag riktigt orolig för överstimulering. Ska ta ovitrell ikväll så nu är är det bara och hoppas att det ska gå bra, kommer säkert att bli överstimulerad men hoppas att det blir lindrigt. ÄP på tisdag.

    Det viktigaste är ju inte antalet ägg utan kvalitén på dem. Återstår att se hur den är.

  • smurf11

    Vilken dag var det nu i fredags  när du gjorde vul?
    Hur stora var äggen?
    Lycka till!
    Berätta gärna hur det går!

Svar på tråden Slemhinna innan stimulering?