• Januari05

    Hudproblem

    Dottern 10år har hudproblem lite varstans på kroppen.

    Jättemkt klåda i hårbotten som spritt sig ner i pannan. Trots spec.schampo och olika hemma behandlingar blir det aldrig bra.

    Har haft blåsor på huden på två ställen som nu är pigmentförändringar.

    Självsprickor under fötterna som periodvis blir bättre men aldrig helt bra. Smörjer med mjukgörande samt inotyol efter rek. Apoteket.

    Bifogar några bilder, titta gärna. Vad tror ni?

    Tänkte ringa vc imorgon.

  • Svar på tråden Hudproblem
  • Bok Malen

    Tror att det är en bra idé att ringa vc, kanske besöka er husläkare eller annan doktor. Det finns en hudsjukdom jag hört om som jag har för mig ser ut typ som fot-bilden. Jag tror att man fick nån form av medicin eller behandling. (Alltså inget man måste "leva med"). Jag rekkomenderar Karolinska institutets "hudsjukdoms-läkare", är väder resan oavsett var man bor tycker jag. Har själv varit där och kan inte säga annat en att de är proffs<3 avgör vad som är bäst för er men börja med att ringa vc.

    Lycka till o hoppas det blir bättre.

  • Susie Q

    Ser ut som atopiska fötter. Det har mina barn.

    För konstiga eksem råder jag dig att fullständigt utesluta ämnet citronsyra, googla på detta. (E-ämnen)

  • Mandelskorpan

    Långsökt kanske, men gluten/celiaki kan ge skumma hudproblem. Har problemen kommer nyligen (?) i så fall är det nog inte kopplat till vad hon äter däremot.

  • ghimly

    Det är förmodligen det vanliga, användningen av kemiska produkter i kombination med brist på näring för huden, bla. zink och de fettlösliga vitaminerna.

Svar på tråden Hudproblem