• Anonym (AE)

    Känner mig osedd och oattraktiv

    Hej,

    Jag vet inte vad jag ska tro längre... jag är 29 min kille är 41 år. Vi har varit ihop snart 2 år och varit sambos 1 år.

    Träffade honom och det sa klick. Vi har samma sorts humor och går bra ihop. Vi funkar.

    Sexlivet va riktigt bra i början men nu så är det knappt 1 gång i veckan. Jag måste tigga om sex eller ligga och vänta i stay ups om jag ska få någonting. Han kommer hem och är trött. Äter somnar ifrån mig typ.... har jag tur får jag något innan sen så somnar han.

    Så är vardagen. Han kan vara piggare på helgen men då är det golf som gäller oftast.

    Jag känner mig osedd och mitt självförtroende har sjunkit i botten. Jag ser bra ut det vet jag själv men känner mig inte alls attraktiv för honom längre.

    Det här börjar blir jobbigt. Börjar må dåligt över detta. Och han är hur nöjd som helst..

    Det komiska är att han ligger och snarkar i soffan just nu.

  • Svar på tråden Känner mig osedd och oattraktiv
  • Anonym (sexstarved)

    1 gång/vecka är alldeles för lite efter så kort tid enligt mig. Passionen borde vara ganska på topp eller iallafall varannan dag eller nåt. Har haft en sån kille som du beskriver och det gör jag aldrig om. Bara ett stort lidande som monterade ner min självkänsla och fick mig att tvivla på om jag var attraktiv alls. Men om ni är väldigt fysiska annars och tar i varnándra och visar kyssar  och ömhet kan det ju kompensera för lite av sexbristen men egentligen blirm an bara mer frustrerad av det.

    Tyvärr enligt min erfarenhet kan såna här relationer aldrig bli bättre eftersom behoven ser så olika ut redan från början. Att samtala och berätta om sitt lidande gör bara allting värre eftersom det skapar press i den som inte vill och gör att de vill ännu mindre. Det är oftast kört. Byt till en man som passar dig bättre tror bara du kommer att må sämre och att han kanske inte är så attraherad eller så har han bara mindre lust än dig.

  • Anonym (AE)

    Det är alldeles för lite tycker jag också. Jag har en väldigt hög sexdrift och han har något mindre som jag accepterat men detta är lite extremt.... börjar tro att åldern påverkar också....

    attraherad vet jag att han är.

    Han har haft det jobbigt ett tag med jobbet och håller på att byta men jag tycker detta är lite överlag ändå...

    Det är just det att självförtroendet sjunker till 0.

    Har alltid varit självsäker annars men det känns som om jag bryts ner bit för bit.

    Man börjar liksom ifrågasätta sig själv.

  • Anonym (ggg)

    Skaffa ung kille omkring 20. De kan knulla flera gånger dagen.

  • Virrepannan

    Det låter som att han behöver en näsbränna, och du behöver gå vidare i livet. Han behöver iallafall få sig en spark i arslet..! Flytta ifrån varandra ett tag, och se hur det känns? Kan räcka med ett par månader, få lite perspektiv på saker och ting, för det där ska du inte behöva leva med.

    Lycka till :)

  • Anonym (sexstarved)
    Virrepannan skrev 2017-06-28 21:25:10 följande:

    Det låter som att han behöver en näsbränna, och du behöver gå vidare i livet. Han behöver iallafall få sig en spark i arslet..! Flytta ifrån varandra ett tag, och se hur det känns? Kan räcka med ett par månader, få lite perspektiv på saker och ting, för det där ska du inte behöva leva med.

    Lycka till :)


    Ja att flytta isär kanske kan göra det bättre för att få honom att börja uppvakta dig och uppskatta dig samt LÄNGT!. Samboskap dödar mycket av spänningen och drar in för mycket vardag.(

    Du känner ju redan dig förbisedd och lider...ta upp det med honom och ge honom ett ultimatum och en rejäl spark i röven eller fråga vad som är fel: Alternativt börja ligg med andra eller börja flörta med någon så han blir lite svartsjuk och fattar vad han kan mista;)
  • Anonym (AE)
    Anonym (sexstarved) skrev 2017-06-28 21:32:27 följande:

    Ja att flytta isär kanske kan göra det bättre för att få honom att börja uppvakta dig och uppskatta dig samt LÄNGT!. Samboskap dödar mycket av spänningen och drar in för mycket vardag.(

    Du känner ju redan dig förbisedd och lider...ta upp det med honom och ge honom ett ultimatum och en rejäl spark i röven eller fråga vad som är fel: Alternativt börja ligg med andra eller börja flörta med någon så han blir lite svartsjuk och fattar vad han kan mista;)


    Jag får nog ge ultimatum. Jag har frågat om något är fel och om det beror på mig men han säger att det är ingenting alls.

    Han verkar inte alls bekymrad vilket gör mig orolig. Tar jag upp det så blir det alltid jaaaaa men du hade mens eller du va ju riktigt sjuk då. Du ska få sex ta det lugnt!

    Men för fan jag har ju inte mens i 4 veckor!
  • Anonym (aö)
    Anonym (AE) skrev 2017-06-28 21:20:52 följande:

    Det är alldeles för lite tycker jag också. Jag har en väldigt hög sexdrift och han har något mindre som jag accepterat men detta är lite extremt.... börjar tro att åldern påverkar också....

    attraherad vet jag att han är.

    Han har haft det jobbigt ett tag med jobbet och håller på att byta men jag tycker detta är lite överlag ändå...

    Det är just det att självförtroendet sjunker till 0.

    Har alltid varit självsäker annars men det känns som om jag bryts ner bit för bit.

    Man börjar liksom ifrågasätta sig själv.


    Om han går genom en tuff period på exempelvis jobbet just nu kanske inte allt behöver handla om ditt bräckliga självförtroende just nu? Prova att stötta en period och se om det blir bättre innan du surar och drar
  • Anonym (Reptilhjärnor)

    Skyll dig själv. Fattar inte fenomenet med att främst ni tjejer ska vara ihop med en tio år äldre man. Är det så jäkla tryggt med en fet plånbok får man väl ta att det är skillnad på andra områden. Ni kan inte få allt här i tillvaron. Är i liknande ålder och skrivermed råge under på sexdriften, som singel är jag urgräven trots att jag snittar på kanske två ligg i veckan (vilket som singelkille är något man får vara enormt nöjd med). Inse att ni har olika prioriteringar på grund av ålderskillnaden och att du inte kan få allt i livet.

  • Anonym (AE)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-06-28 21:59:29 följande:

    Skyll dig själv. Fattar inte fenomenet med att främst ni tjejer ska vara ihop med en tio år äldre man. Är det så jäkla tryggt med en fet plånbok får man väl ta att det är skillnad på andra områden. Ni kan inte få allt här i tillvaron. Är i liknande ålder och skrivermed råge under på sexdriften, som singel är jag urgräven trots att jag snittar på kanske två ligg i veckan (vilket som singelkille är något man får vara enormt nöjd med). Inse att ni har olika prioriteringar på grund av ålderskillnaden och att du inte kan få allt i livet.


    Och var fan har plånboken med detta att göra? Faktum är att jag tjänar mer än honom. Så lägg ner för fan.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (AE) skrev 2017-06-28 22:03:23 följande:

    Och var fan har plånboken med detta att göra? Faktum är att jag tjänar mer än honom. Så lägg ner för fan.


    Mycket vanligt att kvinnor står ut med en man av ekonomiska skäk, men du tillhör inte den skaran. Men pip inte då. Om du då har valt honom för hans egenskaper så får du väl stå ut med ett fattigare sexliv. Bli inte förbannad för att jag som singel ligger mer.
Svar på tråden Känner mig osedd och oattraktiv