• Saras2

    Vilken Ivf klinik i Malmö?

    Hej! :)
    Jag och min pojkvän har bestämt oss för att göra en fertilitetsutredning/se om vi behöver hjälp/så fall få hjälp med att skaffa barn.

    Är kluven vilken klinik vi ska gå till..
    Det finns två i Malmö vad jag kan hitta.
    CuraÖresund
    Nordicivf
    Vad har ni för erfarenheter och vilken tyckte ni bäst om?

    Hittade en tråd från 2013 men det har ändå gått 4 år sen dess så tänker att mycket kan ha hänt.
    :)

  • Svar på tråden Vilken Ivf klinik i Malmö?
  • EpicNurse

    Om ni inte har några barn, har haft gemensam folkbokföringsadress i 2 år och aktivt försökt bli gravida i 1 år så kan ni kontakta RMC (region Skåne)!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Saras2
    EpicNurse skrev 2017-06-29 23:03:09 följande:

    Om ni inte har några barn, har haft gemensam folkbokföringsadress i 2 år och aktivt försökt bli gravida i 1 år så kan ni kontakta RMC (region Skåne)!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
    Nej, vi är under 25 år. Tack ändå :)
  • tino01

    Vi går hos nordic ivf och är nöjda än sålänge, är ungefär i halva utredningen :) 

  • maxanna

    Vill också ha alla tips och råd om Malmökliniker.

    Vi försöker bli gravida med vårt andra barn men nu har det gått 7 månader utan resultat. Då jag är över 35 och har oregelbundna och långa cykler så ska vi boka in tid för en utredning, innan tiden rinner ut helt... vi tänker också Malmö/Lund med omnejd. 

    Tycker både Nordic IVF och Livio känns förtroendeingivande när jag dömer utifrån hur lättillgänglig/bra info de har på hemsidorna. Men jag hittar väldigt lite förstahandsinfo om de båda.

    Curakliniken och Emmakliniken verkar vara samma sak... samma personal i alla fall.

  • Hoppomliv
    maxanna skrev 2018-02-27 10:47:55 följande:

    Vill också ha alla tips och råd om Malmökliniker.

    Vi försöker bli gravida med vårt andra barn men nu har det gått 7 månader utan resultat. Då jag är över 35 och har oregelbundna och långa cykler så ska vi boka in tid för en utredning, innan tiden rinner ut helt... vi tänker också Malmö/Lund med omnejd. 

    Tycker både Nordic IVF och Livio känns förtroendeingivande när jag dömer utifrån hur lättillgänglig/bra info de har på hemsidorna. Men jag hittar väldigt lite förstahandsinfo om de båda.

    Curakliniken och Emmakliniken verkar vara samma sak... samma personal i alla fall.


    Nyfiken på vilken klinik ni valde?!
Svar på tråden Vilken Ivf klinik i Malmö?