• Aniiee

    Inför Game of Thrones s7

    Snart, snart snart. Lite drygt 2 veckor kvar.

    Jag tänkte att vi kunde samla lite youtube-tips, primärt om serien, men även om böckerna och/eller klipp/youtube-creators som jämför böckerna och serien. 

    Mina inledande tips får bli:

    Alt shift X - denna kanal går igenom teorier, historia och har en bra genomgång av säsong 6 del för del, om någon behöver en recap.

    calluna reviews - Calluna har 3 intressanta serier om Game of Thrones på sin kanal 1) genomgång av säsong 6 del för del, 2) I See what you did there, vilket är lite teorier och jämförelser mellan böckerna och filmerna, samt 3) I'm not dead... yet, där hon pratar om skilnaderna mellan böckerna och serien och vilka som tagits bort ur serien, men fortfarande lever i böckerna.

    Jag vill också tipsa om Kaliene som har massor av sånger inspirerade av Song of ice and Fire.

    kom gärna med era tips.

    Jag... eh.... gillade dock inte Karlienes version av rains of castamere, så här är Lizz Robinetts version istället. enjoy.




    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Svar på tråden Inför Game of Thrones s7
  • Carambolan

    Jag gillar Emergency Awesome. Bra analyser av olika teorier och genomgång av bakgrundshistorier. Bäst är han däremot under säsongernas gång genom schysst "eftersnack" som kommer upp kortinpå varje avsnitt.

  • Aniiee
    Carambolan skrev 2017-06-30 15:57:23 följande:

    Jag gillar Emergency Awesome. Bra analyser av olika teorier och genomgång av bakgrundshistorier. Bäst är han däremot under säsongernas gång genom schysst "eftersnack" som kommer upp kortinpå varje avsnitt.


    bra tips. tack
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Inför Game of Thrones s7