• elinile

    11 månader och vill inte sova... får panik!!

    Vår yngsta är 11 månader och jag har aldrig varit med om en bebis som sover så lite... idag har hon sovit ca 1 timma på hela dagen o är nu dödstrött... somnar ändå inte enkelt. Spelar ingen roll om vi lyckas få henne att sova 1, 2 eller 3 korta stunder på dagen. Svårsövd alla gånger! Kommer liksom inte till ro o reser sig nästan i sömnen o sätter sig upp. Får spelet snart känner jag. Vet inte vad jag ska göra...
    detta är vårt fjärde barn.

  • Svar på tråden 11 månader och vill inte sova... får panik!!
  • Snorpi

    Jag har inga som helst tips. Vill bara säga att jag hör dig! Har en 10 månaders som har varit svårsövd sen födseln och vaknar av en knappnål som faller på mattan. Har tagit upp det med bvc flera ggr som hela tiden säger att det beror på tillväxtperiod, förkylning utan symtom(eeh?), närhetsbehov, separationsfas osv MEN att det kommer gå över snart. Vilket det säkert gör men kommer kräkas nästa gång jag hör det.

    Nu verkar det som att hon är allergisk mot något, har fått en tid hos läkaren om en vecka för provtagning. Kan ju hoppas på att det skulle vara en förklaring men jag avvaktar med trumpeter och fanfarer.

    Har ett barn så lider med dig när det finns tre barn till att ta hand om.

    Ber om ursäkt för novell utan nån som helst tips men jag säger det igen; Jag hör dig syster!

  • elinile
    Snorpi skrev 2017-07-02 20:54:06 följande:

    Jag har inga som helst tips. Vill bara säga att jag hör dig! Har en 10 månaders som har varit svårsövd sen födseln och vaknar av en knappnål som faller på mattan. Har tagit upp det med bvc flera ggr som hela tiden säger att det beror på tillväxtperiod, förkylning utan symtom(eeh?), närhetsbehov, separationsfas osv MEN att det kommer gå över snart. Vilket det säkert gör men kommer kräkas nästa gång jag hör det.

    Nu verkar det som att hon är allergisk mot något, har fått en tid hos läkaren om en vecka för provtagning. Kan ju hoppas på att det skulle vara en förklaring men jag avvaktar med trumpeter och fanfarer.

    Har ett barn så lider med dig när det finns tre barn till att ta hand om.

    Ber om ursäkt för novell utan nån som helst tips men jag säger det igen; Jag hör dig syster!


    Hur har det gått för dig med sömnproblem och ev allergi?
    Här är det fortfarande samma visa... avskyr numera kvällarna för jag vet vad som väntar... inget mys, ingen ro. Bara massa knöl o bök... ????
Svar på tråden 11 månader och vill inte sova... får panik!!