• Marieskarfelt

    Hallonbladte

    BF +4 idag. Tredje barnet. Var idag köpte hallonblads te nyss druckiten kopp. Hoppas dotter igång nått. Har ni fått igång de me te? Har även gbs så ja hoppas ja hinner få antibiotika kuren under 4 timmar innan man föder bebis ???? nån mer som går över nu?

  • Svar på tråden Hallonbladte
  • Malva2015
    Marieskarfelt skrev 2017-07-03 13:30:31 följande:

    BF +4 idag. Tredje barnet. Var idag köpte hallonblads te nyss druckiten kopp. Hoppas dotter igång nått. Har ni fått igång de me te? Har även gbs så ja hoppas ja hinner få antibiotika kuren under 4 timmar innan man föder bebis ???? nån mer som går över nu?


    Jag drack typ tre koppar om dagen sista två veckorna innan bf. Födde bf+4 och blödde inget nästan under förlossningen och bara 4 dagar efter.
    Vet inte om det var teet men jag tror det
  • syntharen

    Jag drack hallonbladste från v 35+ 1-3 ggr om dagen ca. Jag gick 2 veckor över... skulle bli igångsatt på 41+6 men vattnet gick på förlossningen i väntan på första dosen. Så det var ju på gång av sig själv iaf. Jag hade (eller har) också GBS men hann få antibiotika.

    Jag tror inte det gör nån skillnad om man dricker det eller inte men man vill ju gärna försöka med allt för att slippa gå över tiden

Svar på tråden Hallonbladte