• Svar på tråden Ygeman , kriminell?
  • Moderno
    Borgaren skrev 2017-07-04 12:55:46 följande:

    Är vår inrikesminister , chefen över polisen, själv en kriminell?

    Är ni trygga med den här personen som högste chef för polisen?

    www.expressen.se/nyheter/anders-ygeman-om-sitt-vilda-90-tal/

    Jag har 0 förtroende , och hur det ser ut inom polisen vet vi ju...


    Den som är utan skuld kastar första stenen?

    Hellre någon som inom rimliga gränser vet hur det är att leva ett hårdare liv, än blankpolerade politiska robotar som bara levt i sociala medier. Plus att det som skrivs hände för 20-25 år sedan. Uppgifterna påverkar inte mitt förtroende alls.

    Om man däremot i sitt ämbete begår brott, lever osedligt eller drar på sig betalningsanmärkningar, då har man naturligtvis helt förbrukat mitt förtroende.
  • Borgaren
    Moderno skrev 2017-07-04 22:28:49 följande:
    Den som är utan skuld kastar första stenen?

    Hellre någon som inom rimliga gränser vet hur det är att leva ett hårdare liv, än blankpolerade politiska robotar som bara levt i sociala medier. Plus att det som skrivs hände för 20-25 år sedan. Uppgifterna påverkar inte mitt förtroende alls.

    Om man däremot i sitt ämbete begår brott, lever osedligt eller drar på sig betalningsanmärkningar, då har man naturligtvis helt förbrukat mitt förtroende.
    Nu är det väl skillnad på ministrar som har ansvar för inrikes säkerhet, och en vanlig medborgare, eller hur?

    Rimlig gräns?, jag tycker Ygeman verkar ha skitit i allt, ingen som helst moral.
  • Moderno
    Borgaren skrev 2017-07-07 15:02:10 följande:

    Nu är det väl skillnad på ministrar som har ansvar för inrikes säkerhet, och en vanlig medborgare, eller hur?

    Rimlig gräns?, jag tycker Ygeman verkar ha skitit i allt, ingen som helst moral.


    Jo, men du missar helt min poäng: det är skillnad på vad som må ha hänt för 20-30 år sedan och vad man företar sig i sitt ämbete idag.
  • LillaTjockaBertil
    Borgaren skrev 2017-07-04 12:55:46 följande:

    Är vår inrikesminister , chefen över polisen, själv en kriminell?

    Är ni trygga med den här personen som högste chef för polisen?

    www.expressen.se/nyheter/anders-ygeman-om-sitt-vilda-90-tal/

    Jag har 0 förtroende , och hur det ser ut inom polisen vet vi ju...


    Även om Ygeman har visst ansvar för polisen är det ju knappast så att han är inne och detaljstyr polisens verksamhet och det är inte heller hans roll som politiker. Sist jag kollade var det Dan Eliasson som var chef för Polisen.

    Mitt förtroende för Ygeman är väldigt mycket större än vad det är för exempelvis Eliasson. Ygeman har ju trots allt tagit tag i många av de problem som förra regeringen sopade under mattan då de var för upptagna med att sänka skatter. Sen kan ju absolut diskutera om allt han gjort blivit bra men han försöker åtminstone göra något konkret åt de utmaningar han fått på sitt bord.
  • Borgaren
    Moderno skrev 2017-07-07 17:10:40 följande:
    Jo, men du missar helt min poäng: det är skillnad på vad som må ha hänt för 20-30 år sedan och vad man företar sig i sitt ämbete idag.
    Vi talar om ministern för inrikes frågor, polisens högste politiske chef, spelar det roll att det gått 20 år?, det han gjort säger ju vem han är, hur han tänker.

    Jämför valet för 10 år sen typ, då fick ministrar gå FÖR ATT DE INTE BETALT TV-LICENS..........  men de var ju borgerliga ministrar.....
  • Moderno
    Borgaren skrev 2017-07-08 18:42:58 följande:

    Vi talar om ministern för inrikes frågor, polisens högste politiske chef, spelar det roll att det gått 20 år?, det han gjort säger ju vem han är, hur han tänker.

    Jämför valet för 10 år sen typ, då fick ministrar gå FÖR ATT DE INTE BETALT TV-LICENS..........  men de var ju borgerliga ministrar.....


    Tycker tv-licenssaken var överdriven. Men om man i sitt ämbete inte betalar tv-licensen bör man nog inte sitta kvar om det inte har skett ett rent misstag.

    Jag tycker inte något som hänt för så länge sedan spelar någon roll, särskilt inte det som lagts ygeman till last. Det har jag redan förklarat. Undantag, naturligtvis, om det hade gällt t.ex. mord.
  • Borgaren
    Moderno skrev 2017-07-08 19:49:18 följande:
    Tycker tv-licenssaken var överdriven. Men om man i sitt ämbete inte betalar tv-licensen bör man nog inte sitta kvar om det inte har skett ett rent misstag.

    Jag tycker inte något som hänt för så länge sedan spelar någon roll, särskilt inte det som lagts ygeman till last. Det har jag redan förklarat. Undantag, naturligtvis, om det hade gällt t.ex. mord.
    Jag är förbluffad faktiskt, hur överseende folk kan vara, men det är väl bara ett ytterligare bevis på dagens politiska förfall, ingen vill bli topppolitiker så vi får vara nöjda med de som ställer upp...
  • Moderno
    Borgaren skrev 2017-07-08 19:57:25 följande:

    Jag är förbluffad faktiskt, hur överseende folk kan vara, men det är väl bara ett ytterligare bevis på dagens politiska förfall, ingen vill bli topppolitiker så vi får vara nöjda med de som ställer upp...


    Jag är å min sida förbluffad över din egen inställning. Men var och en har sin uppfattning.

    Vad är din åsikt om politiker som beter sig illa under sin ämbetstid (hamnar i slagsmål i fyllan t.ex)?
  • Borgaren
    Moderno skrev 2017-07-08 20:14:57 följande:
    Jag är å min sida förbluffad över din egen inställning. Men var och en har sin uppfattning.

    Vad är din åsikt om politiker som beter sig illa under sin ämbetstid (hamnar i slagsmål i fyllan t.ex)?
    Om du hade varit inte så ung??

     inget stolpskott som Ygeman hade tolererats i S för ,säg 20-30 år sen,  min teori gränsande till total sannolikhet, är att Ygeman tolereras för att det finns så ytterst få som vill bli topp-politiker numera.  Egentligen är han totalt diskvalificerad med den bakgrund han har.

    Ang din fråga om politiker som beter sig illa,
    det beror väl på omständigheter osv, det har ju funnits ett par fall av det du beskriver och vad jag vet så har de fått lämna?

    Jag vill påpeka att om Ygeman hade varit på fyllan så hade det varit betydligt mindre allvarligt än det han gjort....
  • Moderno
    Borgaren skrev 2017-07-09 11:09:20 följande:
    Om du hade varit inte så ung??

     inget stolpskott som Ygeman hade tolererats i S för ,säg 20-30 år sen,  min teori gränsande till total sannolikhet, är att Ygeman tolereras för att det finns så ytterst få som vill bli topp-politiker numera.  Egentligen är han totalt diskvalificerad med den bakgrund han har.

    Ang din fråga om politiker som beter sig illa,
    det beror väl på omständigheter osv, det har ju funnits ett par fall av det du beskriver och vad jag vet så har de fått lämna?

    Jag vill påpeka att om Ygeman hade varit på fyllan så hade det varit betydligt mindre allvarligt än det han gjort....
    Du har säkert större insikt än jag i den socialdemokratiska partipolitiken (är själv helt obunden). Men även för (åtminstone) 20 år sedan hade något som en politiker gjorde på 70-talet inte ändrat mitt förtroende (inom rimliga gränser). Tvärtom, jag hade nog tyckt att denne förtjänade en andra chans även då. 

    Det var ju inte helt lätt för SD att få bort Ekeroth (som väl är precis en sådan person som du syftar på), vilket jag menar är ett solklart exempel på en olämplig politiker (finns naturligtvis många fler exempel). 

    En riksdagspolitiker som slutade att supa och slåss för 20-30 år sedan kan jag alltså acceptera, men inte en som gör det under sin mandattid. 
Svar på tråden Ygeman , kriminell?