• Jordgubbarargott

    Fått gravidhormoner snabbare efter missfall?

    Hej.

    Jag fick förra månaden missfall för första gången. Nu är de en sak jag undrar över som jag inte kan hitta något svar på.

    När du haft ett missfall och bli gravid snabbt efteråt (typ ägglossningen 2 v efter eller så) får man de galna gravidhormonerna snabbare/tidigare då? Typ som att kroppen kommer ihåg allt och blir knäpp snabbare?

    Jag hade ägglossning för ett par veckor sen och väntar på mensen, och jag är helt knäpp. Halvt gråtfärdig för ingenting, när som helst. Påminner mycke om innan missfallet och förra gången jag va gravid. Men sen vet jag att de tar ett par veckor för kroppen att bli sig själv efter ett missfall också, så jag vet att de kan vara de som spökar. Men kom å tänka på om gravidhormonerna där en sväng. Använde denna gång efter missfallet ältester för att försöka att få ett plus. Så de är klart man hoppas. Men vågar inte hoppas förmycke. Och vet att de är bara är väntan tills man kan ta ett test. Alltså kroppen är så klurig att förstå sig på TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-04 23:15
    .

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-04 23:16
    Hur va de för er efter missfall som snabbt blev gravid igen?

  • Svar på tråden Fått gravidhormoner snabbare efter missfall?
  • Elm96

    Har tyvärr inget svar på din första fråga men jag hade en mens mellan mitt missfall och nästa graviditet

  • Jordgubbarargott
    Elm96 skrev 2017-07-05 12:51:10 följande:

    Har tyvärr inget svar på din första fråga men jag hade en mens mellan mitt missfall och nästa graviditet


    Ja men de är väl rätt snabbt efter hur va dina syntomer?
  • Elm96
    Jordgubbarargott skrev 2017-07-05 20:00:03 följande:
    Ja men de är väl rätt snabbt efter hur va dina syntomer?
    Kände stan direkt att jag var gravid igen. Molande värk i magen och svagt illamående på kvällarna. Plussade 3 dagar innan BIM och fick ett starkt plus! Är i vecka 9 idag så jag hoppas det håller i sig nu!
  • Måne09

    Jag blev gravid direkt efter mitt mf i vintras. Kände mig väldigt pmsig, trodde det var för att jag inte haft mens på ett bra tag... sambon märkte av att mitt humör blev annorlunda. det är så fortfarande ibland.. Blir arg lättare än normalt. då gråter jag oftast. Som sagt så trodde jag att mensen var påväg i vintras men när när den var 2 veckor sen, så testade jag och fick ett starkt plus :)

  • Stellan11

    Jag kände igen symtomen direkt och testade, svagt plus. Testade igen på morgonen efter för att se och visst var det en stegring. Haft två missfall (ett i v9 o ett i v13) båda gångerna har jag blivit gravid efter första mens, dock var mensen konstig nu efter andra MF, känt av tydligt när jag varit gravid igen! Nyss plussat nu så hoppas på tredjegången gillt :)

  • Jordgubbarargott

    Spännande att höra andras erfarenheter. Jag själv just nu väntar på mens igen efter missfallet. Har INGEN ANING om jag kan vara gravid eller inte. I bland tror jag de å i bland inte. Haha. Men de visar sig på ett par dagar eller nån vecka.

Svar på tråden Fått gravidhormoner snabbare efter missfall?