• EllasEllis

    Studsmatta - har ni några tips på bra och prisvärda alternativ?

    Hej, vi är på jakt efter en bra, säker och prisvärd studsmatta till vår son som fyller 3 snart. försökte läsa och googla lite men det är ju rena djungeln.

    Har ni några tips utifrån egna erfarenheter?
    Vad kostade era? är ni nöjda med ert köp? Var inhandlade ni eran?

  • Svar på tråden Studsmatta - har ni några tips på bra och prisvärda alternativ?
  • Anonym (Studsare)

    Är inne på min fjärde studsmatta nu. En utsliten, en blåste sönder och en var för liten.

    Nuvarande köpte jag i lokala poolbutiken som sålde en med 4 m diameter för ca 1700kr inkl skyddsnät (normalpris 2000kr). Håller i ca 3 år, iaf om du tar in duk och skyddsnät på vintern. Det brukar vara fjäderskydd och skyddsnät som blir dåliga och kostnaden för att köpa nya är bara marginellt mindre än att köpa allt nytt. Tycker om att få allt nytt efter 3 säsonger då de naturligtvis blir smutsiga/slitna av att stå ute.

    Tycker de på ca 4 m är avsevärt mycket bättre än de mindre varianterna. Blir mycket bättre och mjukare "studs" vilket gör att den används mycket mer, både av egna och grannarnas barn . Går ju bra att brottas på också .

    Vänner har köpt betydligt dyrare (7-9000kr) vilka är klart bättre men känns ändå som överkurs.

  • EllasEllis
    Anonym (Studsare) skrev 2017-07-05 16:31:54 följande:

    Är inne på min fjärde studsmatta nu. En utsliten, en blåste sönder och en var för liten.

    Nuvarande köpte jag i lokala poolbutiken som sålde en med 4 m diameter för ca 1700kr inkl skyddsnät (normalpris 2000kr). Håller i ca 3 år, iaf om du tar in duk och skyddsnät på vintern. Det brukar vara fjäderskydd och skyddsnät som blir dåliga och kostnaden för att köpa nya är bara marginellt mindre än att köpa allt nytt. Tycker om att få allt nytt efter 3 säsonger då de naturligtvis blir smutsiga/slitna av att stå ute.

    Tycker de på ca 4 m är avsevärt mycket bättre än de mindre varianterna. Blir mycket bättre och mjukare "studs" vilket gör att den används mycket mer, både av egna och grannarnas barn . Går ju bra att brottas på också .

    Vänner har köpt betydligt dyrare (7-9000kr) vilka är klart bättre men känns ändå som överkurs.


    Ja vi har kollat runt och de flesta som vinner i "bäst i test"-tester ligger runt 7-10k. vilket är långt utanför vår budget för en födelsedagspresent till vår blivande 3åring :)
    men då går det att hitta vettiga runt 2000. tack för ditt svar! :)
  • Kodia

    Vi köpte en studsmatta på Rusta för typ 7 år sedan, deras största runda modell "pro". Det har fortfarande superbra studs och duken ser ut som ny. Nätet och kantskyddet har inte hållit lika länge, men det kan ju bero på att vi inte orkat ta in den mer än de första vintrarna...

  • Badfantasten

    Har haft vår förra i 6 år, köpt på öb. Köpte nu på Harald Nyborg och håller fint. Grannens är från Rusta och de har haft den några år. Skyddsnät runt om har vi bytt med ngt års mellanrum. Dessa ovan nämda ligger på ca 1500-2000 kr komplett med allt. Så jag tror de billigare är helt ok alla. Köpt 395 cm el 4 m alltså de större. Tar in allt när frosten kommer.

    Viktigast att alltid ha när. Hade inte lagt mer än 2000 kr

  • Badfantasten

    Har haft vår förra i 6 år, köpt på öb. Köpte nu på Harald Nyborg och håller fint. Grannens är från Rusta och de har haft den några år. Skyddsnät runt om har vi bytt med ngt års mellanrum. Dessa ovan nämda ligger på ca 1500-2000 kr komplett med allt. Så jag tror de billigare är helt ok alla. Köpt 395 cm el 4 m alltså de större. Tar in allt när frosten kommer.

    Viktigast att alltid ha nät. Hade inte lagt mer än 2000 kr

Svar på tråden Studsmatta - har ni några tips på bra och prisvärda alternativ?