• Anonym (Försö­kerBli­Bättre­)
    Äldre 6 Jul 14:07
    10561 visningar
    18 svar
    18
    10561

    Tjejer, vad göra för att ni ska få orgasm?

    Ja, som rubriken säger:

    Hur får ni enklast orgasm? Vilken ställning, förberedelser, allt relevant.

    Är det skillnad mellan olika typer av orgasmer?

    Vad är vanligaste missuppfattningen ni mött hos killar angående orgasm?

    Vad skulle ni vilja att alla killar vet om orgasm?

    Jag förstår att alla är olika, men då jag har åtminstone lite underlag att lära av.

    Alla tips är varmt välkomna!

    (Nu med möjlighet till anonyma svar!)

  • Svar på tråden Tjejer, vad göra för att ni ska få orgasm?
  • LionQu­een
    Äldre 6 Jul 14:50
    #1

    Kuk in i fittan, inga förberedelser. Missionären eller doggy är favoriterna.
    Orgasmerna jag får av analsex är kraftigare än vaginala.
    Missuppfattningar, kommer bara på en än så länge. Nu talar jag endast om mig själv. Det är att killarna tror att det de gör spelar stor roll. Vissa blir så malliga när de lyckas ge mig massa orgasmer, snackar om att de kan använda kuken. Att köra kuken in och ut är inte svårt, det är min kropp och min erfarenhet som gör att sexlivet blir så bra. Inte dom. 

  • Anonym (Försö­kerBli­Bättre­) Trådstartaren
    Äldre 6 Jul 16:06
    #2
    LionQueen skrev 2017-07-06 14:50:37 följande:

    Kuk in i fittan, inga förberedelser. Missionären eller doggy är favoriterna.

    Orgasmerna jag får av analsex är kraftigare än vaginala.

    Missuppfattningar, kommer bara på en än så länge. Nu talar jag endast om mig själv. Det är att killarna tror att det de gör spelar stor roll. Vissa blir så malliga när de lyckas ge mig massa orgasmer, snackar om att de kan använda kuken. Att köra kuken in och ut är inte svårt, det är min kropp och min erfarenhet som gör att sexlivet blir så bra. Inte dom. 


    Ja har man tur att älska med en erfaren kvinna kanske man har det lättare.

    Men om båda är rätt unga och ganska oerfarna och det blir lite spänt och förstulet hela tiden... Inga bra förutsättningar för hennes njutning.
  • Anonym (Kille­)
    Äldre 6 Jul 16:13
    #3
    LionQueen skrev 2017-07-06 14:50:37 följande:

    Kuk in i fittan, inga förberedelser. Missionären eller doggy är favoriterna.

    Orgasmerna jag får av analsex är kraftigare än vaginala.

    Missuppfattningar, kommer bara på en än så länge. Nu talar jag endast om mig själv. Det är att killarna tror att det de gör spelar stor roll. Vissa blir så malliga när de lyckas ge mig massa orgasmer, snackar om att de kan använda kuken. Att köra kuken in och ut är inte svårt, det är min kropp och min erfarenhet som gör att sexlivet blir så bra. Inte dom. 


    Du verkar kul, att kunna ge männen självförtroende i tron att de lyckas tillfredsställa dig enbart genom penetration. Tror du representerar få kvinnor procentuellt genom att få orgasm genom penetration dock. Lycklig ska du vara som har så nära till orgasm. :)
  • LionQu­een
    Äldre 6 Jul 19:29
    #4
    Anonym (FörsökerBliBättre) skrev 2017-07-06 16:06:18 följande:
    Ja har man tur att älska med en erfaren kvinna kanske man har det lättare.

    Men om båda är rätt unga och ganska oerfarna och det blir lite spänt och förstulet hela tiden... Inga bra förutsättningar för hennes njutning.
    Då är det hon som behöver läras upp och få erfarenhet. 
  • LionQu­een
    Äldre 6 Jul 19:41
    #5
    +1
    Anonym (Kille) skrev 2017-07-06 16:13:01 följande:
    Du verkar kul, att kunna ge männen självförtroende i tron att de lyckas tillfredsställa dig enbart genom penetration. Tror du representerar få kvinnor procentuellt genom att få orgasm genom penetration dock. Lycklig ska du vara som har så nära till orgasm. :)

    I tron? Här behöver ingen tro, de märker att penetration räcker för att få mig tillfredsställd. 
    Jo, jag är lyckligt lottad som träffat killar som inte slickade och smekte. De höll inte på och försökte ge mig orgasmer utan jag fick lära mig att komma av deras kuk.
    Jag tror stenhårt på min magkänsla och är säker på att det är anledningen till att jag har så lätt att komma av penetration. 

  • Anonym (seeex­)
    Äldre 6 Jul 19:42
    #6

    Minst hälften av alla kvinnor kan inte få orgasm via penetration. Så det jag skulle säga är att der lätt blir lite misslyckat ifall mannen lägger för stor vikt vid penetration.

    De flesta jag haft sex med har varit fokuserade på att stoppa in allt så fort som möjligt, både snopp och fingrar. Inte skönt!!

    Skönare är att börja med att slicka, eftersom det är rätt "snäll" friktion tills man är väldigt våt.

    Slicka inte för mycket runt hålet, utan lite högre, runt klitoris. Börja mjukare, och ju mer blött det blir desto mer kan man använda fingrar att smeka etc utan att det blir för mycket friktion.

    Alltså: anpassa efter hur blöt hon är. Mindre blöt så är tunga bra. Mer.blöt kan man ta i lite mer och använda annat också.

    Och tänk på att penetration är av mindre vikt för de flesta kvinnor.

  • Anonym (Försö­kerBli­Bättre­) Trådstartaren
    Äldre 6 Jul 20:04
    #7
    Anonym (seeex) skrev 2017-07-06 19:42:56 följande:

    Minst hälften av alla kvinnor kan inte få orgasm via penetration. Så det jag skulle säga är att der lätt blir lite misslyckat ifall mannen lägger för stor vikt vid penetration.

    De flesta jag haft sex med har varit fokuserade på att stoppa in allt så fort som möjligt, både snopp och fingrar. Inte skönt!!

    Skönare är att börja med att slicka, eftersom det är rätt "snäll" friktion tills man är väldigt våt.

    Slicka inte för mycket runt hålet, utan lite högre, runt klitoris. Börja mjukare, och ju mer blött det blir desto mer kan man använda fingrar att smeka etc utan att det blir för mycket friktion.

    Alltså: anpassa efter hur blöt hon är. Mindre blöt så är tunga bra. Mer.blöt kan man ta i lite mer och använda annat också.

    Och tänk på att penetration är av mindre vikt för de flesta kvinnor.


    Väldigt användbara tips, tror jag! Tack!!

  • Anonym (Kille­)
    Äldre 6 Jul 20:23
    #8
    LionQueen skrev 2017-07-06 19:41:25 följande:

    I tron? Här behöver ingen tro, de märker att penetration räcker för att få mig tillfredsställd. 

    Jo, jag är lyckligt lottad som träffat killar som inte slickade och smekte. De höll inte på och försökte ge mig orgasmer utan jag fick lära mig att komma av deras kuk.

    Jag tror stenhårt på min magkänsla och är säker på att det är anledningen till att jag har så lätt att komma av penetration. 


    I tron menar jag att de säkert tror de kan få alla tjejer att komma med sin kuk. När de sedan märker att så inte är fallet så tänker de att det "fel" på tjejen eftersom när de knullade dig så fick du orgasm genom penetration.

    Lät som du fått gå den hårda skolan där killarna inte ville ge dig orgasmer utan du fick lära dig själv, hur gjorde du det om du inte var med någon kille? Eller har du knullat mycket i dina dagar? Tänker att man inte lär sig få orgasm själv genom penetration de första gångerna man har sex?
  • LionQu­een
    Äldre 6 Jul 20:47
    #9
    Anonym (Kille) skrev 2017-07-06 20:23:20 följande:
    I tron menar jag att de säkert tror de kan få alla tjejer att komma med sin kuk. När de sedan märker att så inte är fallet så tänker de att det "fel" på tjejen eftersom när de knullade dig så fick du orgasm genom penetration.

    Lät som du fått gå den hårda skolan där killarna inte ville ge dig orgasmer utan du fick lära dig själv, hur gjorde du det om du inte var med någon kille? Eller har du knullat mycket i dina dagar? Tänker att man inte lär sig få orgasm själv genom penetration de första gångerna man har sex?
    Aha, nej det har jag inte fått uppfattningen av. De flesta har ju legat med andra innan och vet att långt ifrån alla tjejer har lärt sig få orgasm av penetration. 

    Skulle inte kalla det en hård skola. Det var som med allt annat i livet. Man får lära sig fast det tar tid. 
    Jag knullade en hel del, många olika killar och till slut lärde sig kroppen och jag fick orgasm. Första gångerna gjorde det bara ont att ha sex. Orgasm blev det tal om 2-3 år senare. 
  • Anonym (Mrs_s­exy)
    Äldre 6 Jul 22:41
    #10

    Lägg henne på magen, Retas med kuken, ha den i öppningen utan stt köra in den.

    Smek henne samtidigt som du retas i mynningen, hon kommer böna och be stt du ska ta henne hårt samtidigt som hon får orgasm.

    Är hon inte tillräckligt blöt, använd glidmedel det gör under på kvinnors underliv.

    Allt detta funnkar på mig :)

  • Äldre 6 Jul 22:46
    #11

    För min del så är stimulering av klitoris näst intill hela grejjen, så orgasm fixar jag ganska lätt själv. Älskar dock att bli slickad, men då är det återigen runt klitoris som gäller, det ska sugas, nafsas och bitas lite, då är jag nöjd. Samlagsmässigt funkar bakifrån bäst, så underbart skönt att trycka emot när killen går hårt i botten.

  • Anonym (Mrs_s­exy)
    Äldre 6 Jul 22:51
    #12

    Jag tycker att orgasmerna är starkare vid smekning+penetration än att enbart bli smekt eller slickad. Men jag förmodar stt det är från person till person.

    Jag har svårt att tänka mig att en kvinna kan få orgaam genom att enbart bli penetrerad men vi alla ör olika skapta så visst allt är relativt. Men det är ju klitorisen som ska stimuleras för att en kvinna ska få orgasm.

    Men der är ju förspelet som är så skönt och upphetsande och det ska göra en helt kåt ich galen ;)

  • Anonym (Jucka­rn)
    Äldre 7 Jul 00:42
    #13

    Min fru kan endast få orgasm vid penetration.

    Det gäller att fokusera så man håller ut själv hela vägen.

  • Anonym (Kille­)
    Äldre 7 Jul 07:16
    #14
    Anonym (Juckarn) skrev 2017-07-07 00:42:12 följande:

    Min fru kan endast få orgasm vid penetration.

    Det gäller att fokusera så man håller ut själv hela vägen.


    Så hon kan inte få orgasm på egen hand så att säga? (Onani)
  • Anonym (Jucka­rn)
    Äldre 7 Jul 20:01
    #15

    Nope tyvärr


    Anonym (Kille) skrev 2017-07-07 07:16:16 följande:

    Så hon kan inte få orgasm på egen hand så att säga? (Onani)


    Nope tyvärr. Hade varit guld.
    Anonym (Kille) skrev 2017-07-07 07:16:16 följande:

    Så hon kan inte få orgasm på egen hand så att säga? (Onani)


    Nope tyvärr. Hade varit guld
  • Anonym (Hjälp­are i nöden)
    Äldre 7 Jul 20:27
    #16

    hej gumman nu är det så här va. för att få en rejäl orgasm måste du dra till marknaden som maj o köp den största bratwursten till salu. åk hem o kör upp den i röven o sen musen. 

    ha det fiffigt va

  • Anonym (Tygxj­)
    Äldre 7 Jul 20:43
    #17

    Kommer bara av stimulans av klitoris. Detta kan dock göras på olika sätt. Slicka är det lättaste, men man kan också smeka klitoris under samlag. Detta kräver dock lite träning, eftersom det måste vara rätt vinkel.

  • Äldre 7 Jul 22:10
    #18

    Mitt tips är att visa kvinnan att det är härligt att se henne njuta... och att inga sätt är bättre än andra.

    Jag har själv försökt lära mig att komma av penetration, och har efter mycket möda klarat det... Men det har känts mest ansträngande och inte så skönt. (har tom provat att komma endast av knipningar, men det var bara trist och jobbigt)

    Jag njuter mycket mer av samtidigt vaginal och klitoris stimulans och min karl har verkligen uppmuntrat mig att alltid njuta maximalt och verkligen visat att han ser hur mycket samtidig klitorisstimulans ger. Ibland har jag tänkt att prova utan att stimulera klitoris. Men när jag tex smekt mig själv och tagit bort handen har han tagit tillbaka min hand och att visat att han vill att jag ska göra det som är bäst för mig. Det har fått mig att njuta ännu mer. Dessutom har jag lärt mig njuta mer vaginalt.

    För andra kan det vara tvärtom, att de tex INTE vill bli slickade och tex bara bli penetrerade och då är det synd/olyckligt om de känner att de "måste" gilla att bli slickade.

    Jag tror att kravlöst utforskande av njutning är det bästa för att hitta njutning och få sköna orgasmer. Om man däremot känner att man "måste" komma, eller förväntas komma, kan det blockera eller sätta ner njutningen.

    Prova olika är bra, jättebra tom, ...eftersom man kan lära sig njuta på olika sätt, men att känna att man "måste" komma, är bara negativt.

    Jag har personligen lärt mig njuta allra mest av att min karl fingrar mig i fittan samtidigt som han slickar mig, eller att jag smeker mig. Det är en situation när man liksom kan känna efter och prova sig fram. (För mig)

    Den vaginala känslan /njutningen /medvetenheten har ökat av detta och i dag har jag svårt att uppskatta endast klitorisstimulans, samt fått lättare att komma och fått sjukt sköna orgasmer.

    Samtidig anal stimulans driver dessutom orgasmer väldigt mycket.


    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Tjejer, vad göra för att ni ska få orgasm?