• Euforia

    Forum för oss med ADD/ADHD?

    Hej,

    Jag fick för ca 6 månader sedan min diagnos, ADD. Eller ADHD rättare sagt som jag fått lära mig. Jag har fast jobb, gift och 2 barn. Har haft enorma svårigheter med bl a motivation, tristess, inte oro och ångest och impulsiva beslut. Som barn var jag rädd för allt, tyst och disträ. Tonåren var ett enda mörkt hål och skolan klarade jag nätt och jämt.

    Men har klängt mig kvar i en normal tillvaro, så en diagnos blev en lättnad och förklaring men även sorgligt. "Jag har ett funktionshinder"...

    Känner ingen med samma "problem", utan min familj trodde först inte på mig. "Är du psykisk sjuk och saknar empati"? Nu känns det som om jag är dömd och förminskad. De förstår inte vad ADHD är och får bekräftat att jag är en konstig knepig person... Ångrar så att jag berättade!

    Min man älskar mig villkorslös och bryr sig absolut inte att jag fått en diagnos.

    Finns det stödgrupper eller forum där jag kan lära känna likasinnade?

    /Ledsen

  • Svar på tråden Forum för oss med ADD/ADHD?
  • blomman 2

    Kolla på FB, de har nog en grupp som heter Vuxna med ADHD/ ADD. Tråkigt att din familj reagerar så otroligt dåligt och omoget. Styrkekramar.

  • Euforia
    blomman 2 skrev 2017-07-06 18:18:43 följande:

    Kolla på FB, de har nog en grupp som heter Vuxna med ADHD/ ADD. Tråkigt att din familj reagerar så otroligt dåligt och omoget. Styrkekramar.


    Ok, tack! Dock törs jag inte gå med i FB grupp. Döljer min diagnos, och då ser alla vilken grupp jag går med i, och kommer att undra...
  • LeeliMunster

    Hej!

    Hur gick det? Jag är i samma sits som du förutom att familjen inte har några som helst problem och dessutom bryr jag mig inte ens om vad de skulle tycka haha.

  • Anonym (dtysne5y)
    Euforia skrev 2017-07-06 18:50:12 följande:
    Ok, tack! Dock törs jag inte gå med i FB grupp. Döljer min diagnos, och då ser alla vilken grupp jag går med i, och kommer att undra...
    Man brukar kunna ha ett fejkat namn, har själv en annan FB för ett syndrom som jag har. Dock inte min ADD.
  • Anonym (ADHD vuxen)

    Känner med dig och delar mycket av det du nämner. Väldigt dålig uppföljning inom vården när man väl fått diagnos. Fick detta tips där man kan komma i kontakt med andra och gå på möten mm.

    attention.se/

    Killen i den här podden är intressant och håller föreläsningar mm runt om i landet.

    sverigesradio.se/sida/avsnitt/874778

Svar på tråden Forum för oss med ADD/ADHD?