• Anonym (Nyfiken)

    Avbrutet sex

    Hej!

    Är mest nyfiken därför jag skriver här. Det är så här att jag och min sambo kör avbrutet sex då jag inte tagit tag i att fixa nytt skydd, klarar inte av hormonerna. Jättedumt jag vet. Vi hade sex i lördags och söndags. Hade äl i måndags enligt min app. Kände av i äggledaren, men för varje dag som gått gör det bara ondare. Kan tillägga att jag vanligtvis känner av äl lite. Idag gör det extremt ont, stramar ned i ljumsken och låret samt upp mot höften.

    Vet att man inte kan veta förens man testar. Men hur stor chans är det att man blir gravid på avbrutet? Alltid väldigt noga att dra ut i tid osv. Är det vanligt att man får så ont i äggstocken flera dagar efter äl?

    Som sagt graviditet eller ej så är båda välkomnat för oss. Inget vi planerar men skulle de va så så blir de behålla. Så inga moralpoliser om avbrutet och abort osv. :)

  • Svar på tråden Avbrutet sex
  • Anonym (Q)

    Jag och min kille har kört avbrutet i 2 år. Inga barn här inte :)

  • Frontline

    Ska ni knulla när det är farligt nära att bli gravid så använd för fan kondom om du nu inte klarar av hormoner...

    Det finns alltid en risk att bli gravid vid avbrutet, det trodde jag alla över 10 år visste...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Nyfiken)

    Härligt att höra! Barn är inte de ultimata just nu för oss då vi står i byte av jobb och bostad framöver :)

  • Anonym (Nyfiken)

    Men gud du behöver inte bli otrevlig!

  • cosinus

    Kört avbrutet sen yngsta föddes och hon fyller snart 7.

    Vi har kört även om det varit på/nära ÄL och inga oönskade graviditeter.

    När vi ville ha barn så tog det sig på första försöker 3 av 4 ggr och det fjärde barnet krävde 2 försök. Så jag har inte haft några stora problem vare sig att bli gravid eller låta bli.

  • Frontline
    Anonym (Nyfiken) skrev 2017-07-06 23:41:39 följande:
    Men gud du behöver inte bli otrevlig!
    Menar du att jag är otrevlig?

    Nä så är inte fallet utan jag bara skriver vad jag tycker...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Nyfiken)
    Frontline skrev 2017-07-07 00:05:22 följande:

    Menar du att jag är otrevlig?

    Nä så är inte fallet utan jag bara skriver vad jag tycker...


    Som sagt så skrev jag att om de skulle bli barn är de välkommet också, därav ingen kondom. Sex utan är helt enkelt skönare :) Klart de alltid är chans till graviditet vid avbrutit. Skrev mest för var nyfiken inte för moralpoliser huruvida man skyddar sig.
  • Anonym (X)

    Vi har kört avbrutet i 27 år. Vi har blivit oplanerat gravid en gång och då valde vi att behålla. I efterhand jan jag väl erkänna att vi var lite slarviga just då.

  • Anonym (Man)

    Det var en som skrev i en annan tråd att de alltid hade använt avbrutet och klarat sig med det. Utom en gång när mannen hade tappat kontrollen och körde till slut. Då blev det et oplanerat barn. I övrigt hade de lyckats få barn (flera) när de ville och undvika graviditet när de ville det. 

  • Anonym (Man 35)

    Försatsen på vissa killar innehåller sperma, så det är alltid risker även om killen inte kommer. Vi körde med avbrutet samlag i 2år utan att få barn. Därefter tog det 2 månader när vi aktivt försökte få barn.

    Vi var i läget att vi var redo för barn, men inte riktigt hunnit ordna allt runtomkring ännu samtidigt som hormoner inte funka för henne (och kondom funkar inte för mig), därav valet av metod. Ja, jag vet, det är en osäker metod.

Svar på tråden Avbrutet sex