• Estrella81

    Ge mig era bästa life-hack

    Vi planerar nu barn nummer 3 vilket känns jättemysigt. Ibland kan jag dock bli lite överväldigad kring allt det vardagliga som ska till - tvätta, städa, plocka undan, planera & laga mat ja ni vet. Det lär ju inte bli lättare med 3 barn! (Om någon undrar så hjälps jag och min man åt med allt hushållsarbete hemma men jag tycker ändå det är mycket)

    Ge mig era bästa tips på att spara tid i vardagen, gärna lite kluriga life-hack. :)

    Själv har jag inte så många bra tips men jag har köpt alla strumpor till små barn i olika färger efter storlek, ex 19-20 svarta, 20-22 blå... så går det snabbt att sortera efter tvätt haha!

    Hjälp! :)

  • Svar på tråden Ge mig era bästa life-hack
  • Lussekatta

    - Ska man vara bortrest några dagar och har blommor som behöver vatten kan man fylla en petflaska med vatten och vända upp o ner i jorden så suger det åt sig så mycket vatten att det är fuktigt i jorden hela tiden.

    - Vi har alla i familjen börjat lägga strumpor och underkläder i EN.separat låda för smutstvätt. Så slipper man stå o rota i 3 tvättkorgar som jag gjorde innan, blev galen på det! Sparar ett antal minuter på att allt är i samma korg, bara in i maskinen, perfekt!

    - En halv citron som man gnider på tex kranar i kök/badrum gör att det blir glansigt och rent .

    - Gör rent micron med citron. Dela en citron och lägg i en skål pressa ut lite saft också. Micra på hög effekt i typ 5-6 minuter. Sen torkar man bara ur , alla torkade matrester lossnar lätt. Sen luktar det fräscht!

    - på utflykt är det perfekt att ha med sig mat tex varmkorv/soppa i en termos.

  • Estrella81

    TACK Lussekatta!

    Jättebra tips! Ska genast testa citron i micron, jag tycker den blir så sunkig!

    Gällande petflaskan så tänker jag att det är 50 cl?

    Fungerar det även på lite "mindre" blommor, alltså vanlig kruka? Eller gäller det lite större växter?

    Vore skoj om jag kunde hålla mina växter vid liv! :)

Svar på tråden Ge mig era bästa life-hack