• Anonym (Abort)

    Illamående efter medicinsk abort

    Gjorde medicinsk abort för nån dag sedan och mår fortfarande väldigt illa. Hade väldiga problem med illamåend när jag var gravid å bm sa att det försvinner när jag tar första tabletten. Men det har det inte gjort.

    Har sökt lite på nätet å alla verkar bli av med det direkt. Någon annan som mått illa med?

  • Svar på tråden Illamående efter medicinsk abort
  • Anonym (Samma här)

    Det tog ganska lång tid för mig, tror de tog ca 2 veckor. Men de blev lite bättre efter några dagar. Gjorde abort redan i vecka 5. Men har plussat nu fram till 9 veckor efter aborten :-/ så hade nog väldigt mycket hormoner.

  • Anonym (M)
    Anonym (Samma här) skrev 2017-07-09 00:01:29 följande:

    Det tog ganska lång tid för mig, tror de tog ca 2 veckor. Men de blev lite bättre efter några dagar. Gjorde abort redan i vecka 5. Men har plussat nu fram till 9 veckor efter aborten :-/ så hade nog väldigt mycket hormoner.


    Om du fortfarande plussar med vanliga graviditetstest 9 veckor senare så bör du nog kontakta mottagningen du gjorde aborten på. Det ska inte ge utslag på vanliga graviditetstest så sent.
  • Anonym (Samma här)

    Jo det händer tydligen och de är klart att jag haft kontakt med sjukhuset det blev svagare och svagare plus varje gång. Efter 9 veckor var de bara ett streck

  • Snuttis2

    Beroende på om du är hög eller låg hormonare och hur långt graviditeten gått kan hcg finnas kvar kroppen och ge positiva test upp till 10 veckor ! Så det kan lugnt ta litet tid innan alla graviditets symtom försvinner, bara att ta hand om dig o låta kroppen vila!

  • Anonym (M)
    Anonym (Samma här) skrev 2017-07-09 00:47:12 följande:

    Jo det händer tydligen och de är klart att jag haft kontakt med sjukhuset det blev svagare och svagare plus varje gång. Efter 9 veckor var de bara ett streck


    Okej! Jag trodde du menade att du fortfarande (i skrivande) stund fick utslag efter 9 veckor. Och har du redan vart i kontakt med sjukhuset så är det ju mungt i vilket fall :)
  • Anonym (Anonym 77)

    Hej! Vet att det är en gammal tråd men kanske någon av er läser den än. Jag gjorde en medicinsk abort i söndags, alltså 4 dagar sedan snart. Mår oxå fortfarande illa... tror dock att allt har kommit ut. Men kan hormonerna spöka ändå?

Svar på tråden Illamående efter medicinsk abort