• Äldre 7 Jul 18:35
    1108 visningar
    3 svar
    3
    1108

    Förvärkar ca var 15 min

    Hej!

    Är idag i v 36 (35+0). Har lite förvärkar inte speciellt starka känns mest som mensvärk, ont i rygg och nederdelen av magen. Dom kommer med ca 15 min emellan.

    Detta är mitt andra barn och första föddes på bf. Kommer inte ihåg hur jag hade det senast men är det vanligt att det kommer såhär ofta när man bara är i v 36?

    När man är såpass här långt gången ändå så stoppar dom väl inte förlossningen om den är på g att starta? Tänkte så det är väl ingen idé att ringa fl sålänge dom inte är täta eller gör ont?

    Vad har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Förvärkar ca var 15 min
  • Äldre 7 Jul 19:47
    #1

    Det låter ju som att det kan vara på gång när du har regelbundna värkar.
    Mitt första föddes i V.36 och nej, de försöker inte stoppa förlossningen då.
    När de kommer varierar, våra tvillingar var kvar till planerat snitt v.38, trots att läkarna trodde att de skulle komma mycket tidigare. Lycka till och grattis!

  • Äldre 7 Jul 20:00
    #2

    Nej de kommer inte försöka stoppa förloppet när du är i v 36! Men hos oss vill de alltid veta när någon börjar "puttra" hemma som min barnmorska kallar det : )

    Dels för att kunna finnas som ett stöd o dels för att det är viktigt att de vet om att något är på G! Så att de inför att värkarna blir mer täta kan avgöra om förlossnings avdelningen kommer kunna ta emot er eller vart ni kommer dirigeras!

  • Äldre 7 Jul 20:01
    #3

    De stoppar inte så men du kan få värkavstannande om det gör så ont att du har svårt att sova och så, men du inte öppnar dig av värkarna.

Svar på tråden Förvärkar ca var 15 min