• Kakan53

    BF april 2018

    Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

    Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

    Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

  • Svar på tråden BF april 2018
  • Linda2barnsmamma

    Hejsan.

    Jag är i ca v 7. Så feb-mars kanske. Har tid till bm den 20e juli på hälsosamtal. Ska även boka in ett ultra men har inte tagit tag i det en :) Vet inte riktigt hur långt gången ja kan vara men ca 6-8 veckor. Har bara haft en blödning på 9 månader så vet inte riktigt när ägglossning varit ...

    Men lite om mig :)

    Ja är 27 år o min man 28 år. Vi har två flickor födda 2010 och 2011. Så nr 3 blir det här .

    Men följer gärna med här så länge iaf :)

  • Kakan53
    Linda2barnsmamma skrev 2017-07-08 21:33:20 följande:

    Hejsan.

    Jag är i ca v 7. Så feb-mars kanske. Har tid till bm den 20e juli på hälsosamtal. Ska även boka in ett ultra men har inte tagit tag i det en :) Vet inte riktigt hur långt gången ja kan vara men ca 6-8 veckor. Har bara haft en blödning på 9 månader så vet inte riktigt när ägglossning varit ...

    Men lite om mig :)

    Ja är 27 år o min man 28 år. Vi har två flickor födda 2010 och 2011. Så nr 3 blir det här .

    Men följer gärna med här så länge iaf :)


    Jag skulle tro att jag är i vecka 4 eller nåt. Ska ringa mvc nästa vecka tänkte jag och boka in hälsosamtalet. Spännande att se vad som har ändrats sen sist :P vad man får och inte får.
  • Linda2barnsmamma
    Kakan53 skrev 2017-07-08 21:52:45 följande:

    Jag skulle tro att jag är i vecka 4 eller nåt. Ska ringa mvc nästa vecka tänkte jag och boka in hälsosamtalet. Spännande att se vad som har ändrats sen sist :P vad man får och inte får.


    Hehe ja precis. Dom andra 2 graviditeterna har ja inte haft symtom så här tidigt. Första fick ja reda på att ja va gravid i v 13 och den andra i v 10. Och de va ju flickor.. Så kanske en pojke då nu när symtomen va så tidiga ;)

    Men ja kan inte släppa tanken på alla negativa saker som kan hända. Ja har blivit mer o mer nervös inför varje graviditet ... Vet inte varför... tänker väl mer att ja haft tur 2 gånger så varför en 3e gång.. heldumt tänkande.. Ska försöka att bara tänka positivt :)
  • Kakan53
    Linda2barnsmamma skrev 2017-07-08 22:14:51 följande:
    Hehe ja precis. Dom andra 2 graviditeterna har ja inte haft symtom så här tidigt. Första fick ja reda på att ja va gravid i v 13 och den andra i v 10. Och de va ju flickor.. Så kanske en pojke då nu när symtomen va så tidiga ;)

    Men ja kan inte släppa tanken på alla negativa saker som kan hända. Ja har blivit mer o mer nervös inför varje graviditet ... Vet inte varför... tänker väl mer att ja haft tur 2 gånger så varför en 3e gång.. heldumt tänkande.. Ska försöka att bara tänka positivt :)
    Jo men jag hajar, tänker likadant. Graviditeten med sonen gick utan några problem alls, varför skulle det gå så lätt två gånger ;/
  • Linda2barnsmamma
    Kakan53 skrev 2017-07-09 18:16:14 följande:

    Jo men jag hajar, tänker likadant. Graviditeten med sonen gick utan några problem alls, varför skulle det gå så lätt två gånger ;/


    Ja fy såna tankar man har.. usch ja. Man ska ju alltid va positiv men det är lättare sagt en gjort. Och så inbillar ja mig att symptomen minskat även fast ja mår mer illa varje dag... helknäppt..

    Nä Men ska försöka va mer positiv. Får tänka att händer det nått så e de meningen. Går ju ändå inte göra nått åt :)

    Har inte berättat något för barnen en. Tänkte avvakta till v12 iaf. Dom är ju 6 o 8 snart så blir jobbigt ifall det inte går vägen o förklara :P

    Men ska ringa ultra i morgon bitti o se när ja kan få en tid för att se så allt ser bra ut. Kanske kan släppa tankarna lite då...
  • salamanda

    Hej!

    Jag är 28 år och har en son på snart 6 år (2011).

    Jag fick ett utomkvedes förra året och det var verkligen traumatiskt. Fick operera bort min högra äggledare.

    Nu har jag plussat för två veckor sedan och är ungefär i v. 6 nu. Var hos läkaren förra veckan och kollade men hon såg bara min hinnsäck. Tog hcgtest då också och den låg på 505 vilket jag tyckte va aningen lågt, men tydligen kan man ligga väldigt olika.

    Ska tillbaka imorgon för undersökning igen och ett test till så får hoppas hon kan hitta något litet då.

    Det är så oroligt jobbigt när man så gärna vill att det ska gå vägen men så orolig efter vad som hände förra året.

    Symptomenkan verkligen vara starka i smärta ibland i magen på olika ställen men sedan går det över osv så jag hoppas det är normalt.

  • Kakan53
    Linda2barnsmamma skrev 2017-07-09 20:19:15 följande:
    Ja fy såna tankar man har.. usch ja. Man ska ju alltid va positiv men det är lättare sagt en gjort. Och så inbillar ja mig att symptomen minskat även fast ja mår mer illa varje dag... helknäppt..

    Nä Men ska försöka va mer positiv. Får tänka att händer det nått så e de meningen. Går ju ändå inte göra nått åt :)

    Har inte berättat något för barnen en. Tänkte avvakta till v12 iaf. Dom är ju 6 o 8 snart så blir jobbigt ifall det inte går vägen o förklara :P

    Men ska ringa ultra i morgon bitti o se när ja kan få en tid för att se så allt ser bra ut. Kanske kan släppa tankarna lite då...
    Nä, det är nog sunt att vänta att berätta för barnen. Speciellt när dom är så pass stora.
    Vår son är ju bara tre år, visserligen så har vi inte sagt något till honom heller för då skulle han ju springa runt till varenda jäkel och beträtts det. Haha
  • Kakan53
    salamanda skrev 2017-07-09 20:30:18 följande:

    Hej!

    Jag är 28 år och har en son på snart 6 år (2011).

    Jag fick ett utomkvedes förra året och det var verkligen traumatiskt. Fick operera bort min högra äggledare.

    Nu har jag plussat för två veckor sedan och är ungefär i v. 6 nu. Var hos läkaren förra veckan och kollade men hon såg bara min hinnsäck. Tog hcgtest då också och den låg på 505 vilket jag tyckte va aningen lågt, men tydligen kan man ligga väldigt olika.

    Ska tillbaka imorgon för undersökning igen och ett test till så får hoppas hon kan hitta något litet då.

    Det är så oroligt jobbigt när man så gärna vill att det ska gå vägen men så orolig efter vad som hände förra året.

    Symptomenkan verkligen vara starka i smärta ibland i magen på olika ställen men sedan går det över osv så jag hoppas det är normalt.


    Usch ja, kan inte ens tänka mig in i den situationen.
    Förstår att man blir nojig då, känner efter av minsta lilla. Hoppas det går fint imorgon :)
  • NinjaKarin

    Hej, jag är 24 år och plussade i fredags för första gången. Jag och min sambo ska få vårat första barn tillsammans och det känns jättespännande. Hittills har jag känt molnande värk och trötthet. Hoppas att detta ska gå vägen, känns helt fantastiskt att vi ska bli en liten familj. Det känns dock rätt overkligt, att något växer i en, samtidigt är jag rädd att något ska hända fostret.

  • lindizzen

    Hej är 37 år. Har 3 söner sedan tidigare. De blir 3, 12 och 14 år gamla i år. Plussa igår. O har bf 3/4. Har fått ett jäkla illamående redan o brösten ömmar. Följs gärna åt.

Svar på tråden BF april 2018