• Äldre 9 Jul 11:05
    4429 visningar
    3 svar
    3
    4429

    Vill träna på hemmagymmet - babymonitor! :D

    Halloj där. Saken är den att jag håller på att bygga upp ett hemmagym i vårt garage som är beläget ca 100m ifrån vårt hus. Jag vill hinna med och träna på morgonen innan jag ska lämna på dagis och sticka till jobbet. Tjejen sticker vid 06:20 och jag ska lämna runt 8. Så här har jag två timmar ändå på att träna och käka. Men. Man vill ju inte att barnet vaknar när man inte är i huset även fast man tekniskt sett är hemma. Kan någon rekommendera en bra babymonitor som skulle funka med längden? Lillan är inte rädd av sig eller så när hon vaknar så jag har väl en 1-2 minuter på att komma till henne utan att det blir tokigt, vilket inte ska vara några problem alls om jag bara kan få se/höra direkt när hon börjar att vakna. Hade varit guld med video, men räcker det utan och man kan få ned priset är det ju ett plus!

    Har hittat den här med 800 m räckvidd, men utan video men billigare:
    www.jollyroom.se/babyprodukter/barnsakerhet/babyvakter/neonate-babyvakt-bc-6900d&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

    Och den här som har video och att man kan koppla till telefonen som jag förstår det, men är ruskigt dyr :) :
    lekmer.se/barn-och-baby/sakerhet/babyvakter-o-sovsakerhet/motorola-babyvakt-mbp854&utm_medium=CPO&utm_campaign=tradedoubler

    Vilken skulle ni rekommendera, eller har ni någon helt annan ni komma på?

    Mvh och tack för svar,

  • Svar på tråden Vill träna på hemmagymmet - babymonitor! :D
  • Äldre 9 Jul 11:25
    #1

    Problemet är väl inte så mycket att man inte ska hinna dit när barnet varnar eller att inte höra barnet, utan snarare om det typ blir inbrott eller börja brinna. Eller om barnet av någon anledning sätter något i halsen eller något annat akut. Då är det kanske för sent när det gått 1-2 minuter.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 9 Jul 14:32
    #2

    Jaja, men vilken skulle jag behöva köpa för att få den räckvidd och önskad kvalitet som jag söker. Tacksam för svar.

  • Äldre 11 Jul 06:26
    #3

    Vi hade en Philips med bara ljud (köpt för ca 9 år sedan) och vi kunde ta med den till grannen tvärs över gatan. Utvecklingen har väl t.o.m. gått framåt sedan dess, så det borde väl funka än?

Svar på tråden Vill träna på hemmagymmet - babymonitor! :D