• Äldre 9 Jul 13:13
    2848 visningar
    10 svar
    10
    2848

    Tjäna pengar på att blogga

    Jag har haft min blogg nu ett tag, och jag skulle vilja börja tjäna extra pengar på att blogga. Någon som har nå bra tips på hur jag ska gå till väga?
    Min blogg adress är nouw.com/snabela

  • Svar på tråden Tjäna pengar på att blogga
  • Äldre 9 Jul 13:22
    #1

    Jag tror att du måste bestämma dig för vilken inriktning din blogg ska ha och vilka du vill vända dig till. Just nu handlar bloggen om allt möjligt. När du gjort det och arbetat på att bygga upp följare, kan du kontakta eller tagga företag som har produkter som kan marknadsföras på din blogg. Då kan du börja få betalt.

  • Äldre 9 Jul 13:32
    #2

    Vet du av några företag som man jag kan ta kontakt med?

  • Äldre 9 Jul 15:20
    #3
    Mamma82 skrev 2017-07-09 13:32:50 följande:

    Vet du av några företag som man jag kan ta kontakt med?


    Det beror helt och hållet på din inriktning på bloggen! Vad vill du skriva om?
  • Äldre 2 Aug 11:40
    #4

    Kan tänka mig det mesta.

  • Påven Johann­a II
    Äldre 2 Aug 15:47
    #5

    Jag håller med FruNyfiken i hennes analys. Jag vill också tillägga att de poster jag läste på din blogg var av mycket negativ karaktär och jag tror att det är väldigt svårt att profilera sig på ett för marknaden åtråvärt sätt genom den sortens inlägg. Kanske inte omöjligt, men säkerligen mycket svårt.

  • Äldre 2 Aug 15:56
    #6

    Ett tips fundera på hur du uttrycker dig i skrift å att ditt språk flyter på å är korrekt. Just nu är det mycket upprepningar, ofullständiga meningar, felaktig meningsbyggnad osv. För mig blir det oproffsigt å ska du ta betalt behöver du nog ändra på detta.

    Håller dessutom med föregående i tråden. Klankar man ner på tex modeindustrin som skulle kunna vara en potentiell kund blir det svårt att tjäna pengar...

  • Äldre 4 Aug 12:19
    #7

    Modeindustrin är nått jag inte är intresserad av överhuvudtag, så därför så är det nått jag inte vill skriva om.
    Så nu är min undran över hur man får kontakt med företag om samarbete?

  • Äldre 19 Jan 09:11
    #9

    Ta kontakt med företag via fackbok eller instagram och skickade ett direkt meddelande, 
    Hej mitt namn är x jag tycker om ert märke så mycket blabla
    Är ni intresserade av ett samarbete?

    Med vänlig hälsning, 
    x
    www.x.com

  • Fri 14 Jun 2019 13:09
    #10

    En viktig faktor är också att bygga upp en tillit mellan dig och dina läsare. Om ingen litar på dina tips & råd blir det också svårare att tjäna pengar med exempelvis affilatelänkar. Hittade en bra guide här för hur man tjänar pengar på en blogg: www.bloggteknik.se/tjana-pengar-blogg

Svar på tråden Tjäna pengar på att blogga