• Bo Rett

    Varning för pensionera.se!!

    Blev uppringd av pensionera.se efter att ha gjort en intresseanmälan via någon reklam på nätet. 

    På telefon köpte jag rådgivning för 299 kr. Skulle få tillbaka pengarna om jag inte var intresserad, bara jag deltog på rådgivningen. Efter samtalet ångrade jag mig. Tänkte att rådgivningen antagligen kommer att vara rena rama säljsamtalet. Jag struntade därför i rådgivningen, räknade med att förlora 299 kr. 

    Idag upptäcker jag att de dragit 299 kr från kontot varje månad i 4 månader!! Jag köpte bara rådgivning. Garanterat inget annat!

    Jag vet inte om deras tjänster är bra eller inte, men definitivt är deras metoder oseriösa!! Ska ringa dem imorgon och försöka få tillbaka mina pengar, ca 1200 kr. Tänker spärra kontot! Usch!!
  • Svar på tråden Varning för pensionera.se!!
  • CarinaL26

    Finns massor med blufföretag. Grundregeln är att aldrig någonsin gå med på något på telefon. Har de erbjudanden kan man fråga om dessa finns på deras hemsida tex. Kan man bara få de förmånliga avtalen på telefon så är det med stor sannolikhet till din nackdel.

    Gå därför aldrig med erbjudanden som kommer från en telefonförsäljare.

  • Bo Rett

    Naturligtvis är det så. Brukar alltid vara kort mot telefonsäljare, men hade ett svagt ögonblick :(. Vill bara passa på att varna eftersom pensionera.se gör reklam vitt och brett. Jag var dum, det får jag stå ut med :(

  • Sten Sundström

    Blev uppringd idag av en väldigt trevlig kvinna. Verkade vara bra att betala 299 kronor en gång för att få prata med en rådgivare. När jag skulle betala blev jag lite konfunderad. Måste man skicka alla sina kontokortsuppgifter till ett företag? Då är det något som inte stämmer. Jag hoppar över det här. Har nu googlat och ser att det man får är ungefär det man får gratis på min pension.

Svar på tråden Varning för pensionera.se!!