• Anonym (Hur ?)
    Äldre 10 Jul 01:08
    10732 visningar
    91 svar
    91
    10732

    Hur lära sig leva ensam ?

    Nu är det såhär att jag nyss fyllt 20 år, och jag har aldrig haft någon sexlust alls. Spelar ingen roll hur snygg en kille (kändis eller någon random) är känner verkligen ingen attraktion alls och har verkligen noll intresse av sex. Så det jag undrar över är om någon kan komma med tips eller råd om hur man lär sig leva ensam ? För så som det är så kommer jag aldrig hitta en partner, jag kan dock bli kär och vilja kyssa och gosa med en kille, har bara verkligen noll sexlust. Ber om ursäkt att det är lite luddigt men behöver verkligen alla tips och råd om hur man lär sig acceptera att jag kommer bli ensam livet ut för just nu känns det väldigt tungt. Rynkar på näsanTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-10 01:13
    Glömde nämna att jag haft pojkvänner, men det har ju tagit slut på grund av hur jag är...

  • Svar på tråden Hur lära sig leva ensam ?
  • Äldre 10 Jul 01:20
    #1

    Var glad att du slipper allt relationsdrävel 

  • Anonym (Hur ?) Trådstartaren
    Äldre 10 Jul 01:30
    #2
    Vargaflickan skrev 2017-07-10 01:20:00 följande:

    Var glad att du slipper allt relationsdrävel 


    Det där hjälper inte... 
  • Anonym (Kille­23)
    Äldre 10 Jul 01:48
    #3
    +1

    Du kanske är asexuell? Jag är/var precis likadan som dig, intresset för just sex finns inte riktigt men behovet av närhet på andra plan finns fortfarande.. Känns lite meningslöst att ens försöka datea eftersom 99.999% av alla tjejer och kvinnor vill ha sex i ett förhållande, och ett öppet förhållande är jag inte så värst intresserad av heller.. Har kanske inte direkt något vettigt att säga men du är inte ensam..

  • Anonym (Hur ?) Trådstartaren
    Äldre 10 Jul 01:53
    #4
    Anonym (Kille23) skrev 2017-07-10 01:48:16 följande:

    Du kanske är asexuell? Jag är/var precis likadan som dig, intresset för just sex finns inte riktigt men behovet av närhet på andra plan finns fortfarande.. Känns lite meningslöst att ens försöka datea eftersom 99.999% av alla tjejer och kvinnor vill ha sex i ett förhållande, och ett öppet förhållande är jag inte så värst intresserad av heller.. Har kanske inte direkt något vettigt att säga men du är inte ensam..


    Jo, jag har funderat på det där med asexuell själv... Men jag vet att det även anses kontroversiellt därför jag själv inte nämnde det. Jo, det hjälper en hel del att veta att jag åtminstone inte är ensam om det och som du säger, det är värdelöst att gå in i ett förhållande igen på grund av sexdelen. 
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 10 Jul 02:02
    #5

    Har det hänt någonting i ditt liv som får dig att känna såhär?

    Du är ung, i dina bästa år och borde ha kul. Man lever bara en gång med samma medvetande.

    Tror det skulle vara bra för dig att gå och prata med någon som har behörighet att hjälpa dig.

    För övrigt för att svara på din fråga.. En hund är en riktigt bra vän. Själv haft depression så länge jag kan minnas nästan. Har inte umgåtts med människor på 2 år nu nästan. Men vet du, jag börjar faktiskt må bra tsm med min hund. Hon får mig alltid så glad och man har en riktig vän vid sin sida på riktigt. Men viktigt isåfall att djuret alltid kommer före allting annat!

    Lycka till o krya på dig.

  • Anonym (Hur ?) Trådstartaren
    Äldre 10 Jul 02:09
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2017-07-10 02:02:21 följande:

    Har det hänt någonting i ditt liv som får dig att känna såhär?

    Du är ung, i dina bästa år och borde ha kul. Man lever bara en gång med samma medvetande.

    Tror det skulle vara bra för dig att gå och prata med någon som har behörighet att hjälpa dig.

    För övrigt för att svara på din fråga.. En hund är en riktigt bra vän. Själv haft depression så länge jag kan minnas nästan. Har inte umgåtts med människor på 2 år nu nästan. Men vet du, jag börjar faktiskt må bra tsm med min hund. Hon får mig alltid så glad och man har en riktig vän vid sin sida på riktigt. Men viktigt isåfall att djuret alltid kommer före allting annat!

    Lycka till o krya på dig.


    Det enda jag egentligen kan komma på är att när jag provat att ha sex så har det gjort fruktansvärt ont, och det medfört att vi tvingats avbryta. Jag har dock pratat med en barnmorska och kurator om smärtan och gör massa övningar som förmodligen ska hjälpa, för det gör även ont att sätta i tampong. Har funderat på en hund eller katt och det skulle nog kunna underlätta hel del, kallas ju människans bästa vän av en orsak. Tack för att du tog dig tid att svara! :)  
  • Anonym (Hur ?) Trådstartaren
    Äldre 10 Jul 02:32
    #7
    Anonym (Hur ?) skrev 2017-07-10 02:09:30 följande:
    Det enda jag egentligen kan komma på är att när jag provat att ha sex så har det gjort fruktansvärt ont, och det medfört att vi tvingats avbryta. Jag har dock pratat med en barnmorska och kurator om smärtan och gör massa övningar som förmodligen ska hjälpa, för det gör även ont att sätta i tampong. Har funderat på en hund eller katt och det skulle nog kunna underlätta hel del, kallas ju människans bästa vän av en orsak. Tack för att du tog dig tid att svara! :)  
    Förutom det så har jag egentligen aldrig känt mig särskilt lockad av sex överhuvudtaget.
  • Anonym (Tjej3­0)
    Äldre 10 Jul 02:36
    #8

    Du kanske lider av torra slemhinnor vilket gör att det känns smärtsamt vid sex och när du använder tampong?
    Provat massor av glidmedel vid sex ?

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 10 Jul 02:42
    #9
    Anonym (Hur ?) skrev 2017-07-10 02:09:30 följande:

    Det enda jag egentligen kan komma på är att när jag provat att ha sex så har det gjort fruktansvärt ont, och det medfört att vi tvingats avbryta. Jag har dock pratat med en barnmorska och kurator om smärtan och gör massa övningar som förmodligen ska hjälpa, för det gör även ont att sätta i tampong. Har funderat på en hund eller katt och det skulle nog kunna underlätta hel del, kallas ju människans bästa vän av en orsak. Tack för att du tog dig tid att svara! :)  


    Förlåt men asså va?

    Du ska ju inte behöva avstå ett helt liv med kille och barn p ga smärta i underlivet! Förstår att du känner som du gör men såhär ska du inte behöva ha det!

    Nu är jag ju kille så kanske inte kan så mycket men för mig låter det som att dom inte tar dig på allvar? Du får smärta vid penetration och gör olika övningar? Vad är det för övningar? Hjälper dom?

    Dom borde ta ett prov och se vad som är orsaken till smärtan istället om dom inte har gjort det?

    Låter som kanske svamp eller dåligt pH värde?

    Byt barnmorska! Ta hjälp av din mamma kanske, någon som dunkar näven i bordet för din skull!

    Gå vidare med det här!

    Blir arg när jag hör detta!

    Lycka till ts <3
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 10 Jul 02:54
    #10
    Anonym (Hur ?) skrev 2017-07-10 02:32:53 följande:

    Förutom det så har jag egentligen aldrig känt mig särskilt lockad av sex överhuvudtaget.


    Missade detta inlägg så tillägger,

    Nej det förstår jag då du får ont utav bara tampongen. Se till att bli av med smärtan först och sen känn efter hur du vill göra med livet. Just nu verkar du ju leva med en "blockad" som får dig att backa då det bara medför smärta och då kan inte dina känslor heller florera som dom ska. Tror ditt liv kan lösa sig trots allt bara du får den hjälp du behöver!

    Värt att kämpa för det!

    Byt barnmorska och kurator vilka jävla skämt!

    Skämmas skulle dom göra!
Svar på tråden Hur lära sig leva ensam ?