• Alexandrat

    Är i vecka 12 och mina undre revben värker som satan

    Imorse vaknade jag och efter en stund kände jag att det är värkte i revbenen precis under brösten. Jag har läst att man kan få värk i revbenen på grund av bebisen placering men jag är bara i 12 veckan. Jag läste även att man kan få ont i revbenen på grund av att muskelfästena dras ut i takt med att bebisen växer men återigen jag är bara i 12 veckan. Jag har märkt att magen vuxit lite. Någon annan som har problem med detta eller haft?

  • Svar på tråden Är i vecka 12 och mina undre revben värker som satan
  • Linda2barnsmamma

    Hej.

    Under min andra graviditet hade jag så. Sökte o sökte men blev hemskickad utan något fel..

    Började söka själv på nätet och där hittade jag en tjej som skrivit samma sak o som funnit lösningen på hennes problem.

    Under första trimestern svullnar tarmar och allting pga hormonerna och matsmältningen blir långsammare. Jag sökte till läkaren ytterligare en gång och förklarade. Fick sen äta bulkmedel inolaxol 2 gånger om dagen så magen fungerade igen.

    Och ja hade inte ont efter 2 veckor. :) Så alltså var det mina tarmar som tröck underifrån som orsaka smärtan :)

Svar på tråden Är i vecka 12 och mina undre revben värker som satan