• Marlean

    Vilken låt tänker jag på? Hjälp!

    Det var en svensk artist som för några år sedan hade en låt som lät 80-tals inspirerad. Den hade saxofon i sig och jag TROR det var en av typ Music factory gänget som gjort den. Sjöngs av en kille som jag trodde var Robin Stjernberg, men verkar inte hitta den hos honom. Den spelades då på Mix Megapol ett tag, men blev aldrig någon större hit. Vet någon vilken låt jag tänker på? 

  • Svar på tråden Vilken låt tänker jag på? Hjälp!
  • CitronTulo

    Du får nog försöka vara lite mer utförlig..
    Sjunger han på svenska eller engelska?
    Ballad eller upptempo?
    Kan du återge något av texten eller vad den verkar handla om?

  • Marlean
    Låten är något mellanting, kommer inte ihåg om den var balladig, men fick lite powerballad känsla av den, men det betyder inte att den var balladig, kan ha varit saxofonen som gav mig de associationerna bara, han sjunger på Engelska. 

    Kommer tyvärr inte ihåg något av texten men tror (är nästan helt säker på) att den hade en ettords-titel, typ "Everytime". 
  • Marlean

    Ingen som vet? Idol, music factory, Talang? Någon av dessa som har en låt som har saxofon i sig och eventuellt var det även synth ljud?  

  • Marlean

    Det var ingen saxofon i den låten vad jag hörde? Nej som sagt. Tror det är en Svensk kille/artist som sjöng den. Den blev ingen jättehit. Är det ingen som vet mer om dessa Talang/Idol/Music factory personer än vad jag gör?

Svar på tråden Vilken låt tänker jag på? Hjälp!