• Dumbledore

    Räknar stegräknaren verkligen alla steg?

    Jag har börjat använda min stegräknare efter ett långt uppehåll. Den ska gå att ha i väskan och den ska ändå kunna räkna stegen man tar, men jag har den i bakfickan. Jag praktiserar på apotek för tillfället, och jag ägnar största delen av min tid där med att packa upp och placera varor på rätt ställe. Jag står upp hela tiden, och går en hel del. Lådorna med varorna i står på ett ställe, jag står ibland "stilla" där och plockar om och sorterar, när jag packar upp så går jag från lådan till hyllan där varan ska ligga.

    Jag vet att min stegräknare inte börjar räkna förrän man gått tio steg, då börjar den dock med att lägga på tio steg och räknar därifrån. När jag packar upp går jag kanske sju steg, står still i upp till 10-15 sekunder och går tillbaka. Jag tror att stegräknaren inte registrerar dessa steg. Hur vet jag om den gör det? Finns det bättre stegräknare? Vad är normalt att gå på tre timmar med ett sådant arbete? Hjälp!

  • Svar på tråden Räknar stegräknaren verkligen alla steg?
  • äldreochklokare

    Det är klart den inte räknar de 7 stegen om du sen står stilla i 10-15 sekunder. Den räknar bara sammanhängande steg, med minst 10 steg då eftersom den är inställd så. Det finns andra räknare som inte är lika "petiga" och de kan räkna alla steg men då räknar de snarare lite för mkt, då de kanske räknar varenda rörelse man gör. Det blir nog mer fel fast åt andra hållet.

  • Dumbledore
    äldreochklokare skrev 2017-07-11 21:45:27 följande:

    Det är klart den inte räknar de 7 stegen om du sen står stilla i 10-15 sekunder. Den räknar bara sammanhängande steg, med minst 10 steg då eftersom den är inställd så. Det finns andra räknare som inte är lika "petiga" och de kan räkna alla steg men då räknar de snarare lite för mkt, då de kanske räknar varenda rörelse man gör. Det blir nog mer fel fast åt andra hållet.


    Ja, det förklarar ju varför jag tycker det saknas steg när jag går hem. Får skaffa en som är mindre petig. :)
  • Dumbledore
    Ellie skrev 2017-07-11 22:19:53 följande:

    Du får väl ta en liten omväg så det blir minst 10 steg varje gång.


    Svårt att göra det, jag försöker vara så lite i vägen som möjligt.
Svar på tråden Räknar stegräknaren verkligen alla steg?