• smurf11

    Hu gick er celldelning?

    Hur gick det för er vid celldelning.

    De sa att de ringer på morgonen om något är fel!

    Dag 1 gick bra, men nu dag 2?

    Var ni orolig dag 1 och 2 innan återföring!

    Hur stor är risken att delningen misslyckas?

  • Svar på tråden Hu gick er celldelning?
  • Snuttis2

    Gjort tre ivf omgångar, tre färska insättningar o tre frysta. Så vi har haft turen att alltid få bra befruktningsstatestik och normal celldelning. Men åtminstånde jag har varit hysterisk nervös varje gång o begravt mig i jobb för att slippa tänka på saken.

    Någon statistik runt insättningar har jag inte sett annat än hur vanligt det är att få till frysen.

  • smurf11

    Tack "Snuttis" för ditt svar!
    För mig var det som jag anade. Ägget befruktades, men det delade sig inte!
    Varför? :´-(
    Det sägs väl att det troligtvis beror på kvalité, men jag har också läst att det kan vara att cellerna inte passa ihop!
    Har någon mer hört det?

  • Längtar17

    Tråkigt att det inte delades!

    Jag fick bara ut 2 äggblåsor. Ett av äggen var skadat, det andra blev befruktat men delade sig inte. Jag försöker tänka att om en bara får ett ägg så är risken att det inte delar sig och då är det inget som tyder på att något är fel på alla ens ägg utan bara att det blev för få ägg. Men det blev lite ett antiklimax vid beskedet att jag inte ens skulle få försöka.

    Vad jag förstår fick du också bara ett? Var det din första ivf?

  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-07-13 13:41:37 följande:

    Tråkigt att det inte delades!

    Jag fick bara ut 2 äggblåsor. Ett av äggen var skadat, det andra blev befruktat men delade sig inte. Jag försöker tänka att om en bara får ett ägg så är risken att det inte delar sig och då är det inget som tyder på att något är fel på alla ens ägg utan bara att det blev för få ägg. Men det blev lite ett antiklimax vid beskedet att jag inte ens skulle få försöka.

    Vad jag förstår fick du också bara ett? Var det din första ivf?


    Hej Längtar17!
    Vi gjorde ett ivf försök för en månad sedan också, men då hade 3 av 4 ägg släppt redan. Äggblåsan som var kvar var det inget ägg i.
    Man blir jätteledsen.
    Jag vet inte om vi ska försöka nästa cykel med japanermodellen.
    Ska ni göra något försök igen?
  • Längtar17

    Vad är japanermodellen?

    Jag är ensamstående. Håller på med nedreglering just nu och hoppas på att det blir fler och mer jämnstora äggblåsor så.

  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-07-13 15:12:27 följande:

    Vad är japanermodellen?

    Jag är ensamstående. Håller på med nedreglering just nu och hoppas på att det blir fler och mer jämnstora äggblåsor så.


    Hej igen!
    Ja jag vet inte själv så mycket om japanermodellen. Mer än att man använder pergotime, Letrozol eller liknande preparat istället. Fast Letrozol blir det väl inte så många ägg med.
    Jag vet inte om vi ska köra ett nytt försök nästa mens, men det kostar ju så mycket också. Men om vi väntar får vi ännu svårare att komma loss.
    Jag är 43 år så tiden går.
    Hur gammal är du?
      
  • Längtar17

    Har inte alls koll på dom behandlingarna. Har kört en kort och ska nu testa lång ivf.

    Jag är 36. Så har inte så bråttom men skulle vilja ha ett syskon också.

    Gör ni ivf i Sverige eller utomlands?

  • Längtar17

    Jag också. Hade inte alls insett att det är så energikrävande med ivf. Mycket pengar, vara borta från jobbet, sorgen när det inte fungerar, sprutorna osv. Det gäller att stålsätta sig.

  • smurf11

    Ja det stämmer! Jag trodde inte heller att det skulle var så här jobbigt med allt!
    Och nu vet jag inte om man ska pröva själv ett tag. Men samtidigt blir det värre senare att komma iväg och ordna allt runt omkring. Men samtidigt så finns ju chansen att man lyckas utan Ivf, för det kostar ju otroligt mycket pengar. Ja jag vet inte hur man ska göra nu nästa cykel!

Svar på tråden Hu gick er celldelning?