• Äldre 13 Jul 15:15
    3346 visningar
    6 svar
    6
    3346

    Ska Sverige ha utländsk jury i finalen av Melodifestivalen?

    Tycker ni att ska Sverige ha utländsk jury i finalen av Melodifestivalen?
    Sedan 2009 har det funnits uländska jurygrupper i finalen av melodifestivalen, (2009 fanns det även i deltävlingarna)

    Sedan 2011 finns det inga svenska jurygrupper och de utlädnska jurygrupperna delar ut lika många poäng som svenska tv-tittarna gör.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-13 15:17
    Finns fördelar och nackdelar med utländks jury. Hypotetiskt så kan de rösta på låten som har sämst chanser i eurovision men jag tror att de röstar på låtarna som har större chans i Eurovision song contest. Nackdelen är att de kan rösta emot Svenska folkets favorit.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Sverige ha utländsk jury i finalen av Melodifestivalen?
  • Äldre 13 Jul 15:47
    #1

    Nej det är ju Sveriges utvaldabidrag. Känns som fusk. Tycker man ska skippa allt vad jurygrupper heter även i eurovision. Roligast om folket bestämmer allt. Jag inser att de kompisröstar men det gör ju jurygrupperna också! Tror faktiskt folket gör det mindre.

  • Caramb­olan
    Äldre 13 Jul 16:30
    #2

    Nej. Jag tycker att vi ska skicka det bidrag vi gillar bäst, inte det bidrag som bedöms ha störst vinstchanser.

  • Äldre 13 Jul 17:43
    #3
    Carambolan skrev 2017-07-13 16:30:53 följande:

    Nej. Jag tycker att vi ska skicka det bidrag vi gillar bäst, inte det bidrag som bedöms ha störst vinstchanser.


    Håller helt med.
  • Äldre 13 Jul 17:45
    #4
    Carambolan skrev 2017-07-13 16:30:53 följande:
    Nej. Jag tycker att vi ska skicka det bidrag vi gillar bäst, inte det bidrag som bedöms ha störst vinstchanser.
    Min åsikt också.
  • Äldre 13 Jul 21:47
    #5
    Nandez skrev 2017-07-13 17:45:40 följande:

    Min åsikt också.


    Absolut.
  • Äldre 14 Jul 15:07
    #6

    Oki men eurovision är en tävling. Antagligen får man rösta på det som man gillar mest i Melodifestivalen och samtidigt acceptera att det kanske inte går så bra i eurovision eller rösta på det som ev fungerar bäst i eurovision. Jag skulle välja det sistnämnda.

Svar på tråden Ska Sverige ha utländsk jury i finalen av Melodifestivalen?