• MarinaT

    Vi närmar oss bf, jag har 20 dagar kvar till BF, hoppa på

    21 dagar kvar. går in i v 38 (37+1) imorgon, hoppas denna unge vill titta ut snart. Jag är hemma ensam med två barn 3 och 6 år gamla pojkar. de tar all min energi.Jag har knappt något kvar åt mig själv. 
    Förra ungen kom i vecka 36+3 jag hoppades att denna skulle bestämma sig för att titta ut nu i v.38 men  börja sakta ge upp hoppet om en tidigare förlossning.
    Har mycket sammandragningar men tror inte de gör nytta. När jag pratar med vården alla tjatar om att man ska vila. Yeah right, det gör man med två barn hemma. Då jag inte har någon avlastning alls på dagarna är jag helt slut och önskar att denna graviditeten ska vara över och att vi äntligen får träffa efterlängtade lillasyster. 

    Hur mår ni? hur känner ni er nu i slutet på graviditeten? 

  • Svar på tråden Vi närmar oss bf, jag har 20 dagar kvar till BF, hoppa på
  • EpicNurse

    30 dagar kvar till bf med andra barnet! Är hemma med en 1,5-åring som jag enligt barnmorskan bör undvika att lyfta för lillbebisen i magen blir stressad när jag springer efter honom... Just det haha xD den ekvationen går inte ihop. Tycker det är riktigt tungt i magen och ryggen att stå upp mer än typ 5 minuter åt gången så att jaga efter en 18-månaders är ingen höjdare.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Vet hur det känns

    Jag hoppar in här. Har 16 dagar till bf men hoppas att det ska starta lite tidigare. Lider av foglossning och dom senaste dagarna ischias. Var in till förlossningen idag och fick utskrivet Citodon, Paraflex samt alvedon 650 mg som jag ska ta tre gånger per dag ihop.. hoppas denna smärta blir bättre.

    Detta är mitt tredje barn. Har två tjejer på 9 och 7 år dom kom på bf+3 och bf+4 så det blir säkert liknande denna gång även om jag önskar att det startade idag

  • MarinaT

    Jag tycker barnmorskorna talar så lätt om vila och ger råd om det. Men de om någon borde förstå att det inte funkar riktigt så lätt när man har små barn. Vila är verkligen något som kommer sist på mitt schema pm dagarna. Jag förstår hur de tänker men ibland är det irriterande.

    Mina pojkar kom på Bf+3 och 36+3.

    Hur är med sammandragningar hos er? Är bebisarna fixerade?

  • EpicNurse

    Ruckbar! Sammandragningarna är relativt starka men gör inte ont! Haft några enstaka förvärkar men inte alls mycket.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Vet hur det känns
    MarinaT skrev 2017-07-14 18:12:58 följande:

    Jag tycker barnmorskorna talar så lätt om vila och ger råd om det. Men de om någon borde förstå att det inte funkar riktigt så lätt när man har små barn. Vila är verkligen något som kommer sist på mitt schema pm dagarna. Jag förstår hur de tänker men ibland är det irriterande.

    Mina pojkar kom på Bf+3 och 36+3.

    Hur är med sammandragningar hos er? Är bebisarna fixerade?


    Min bebis ligger väldigt högt och är rörlig. Det gjorde även 2an enda tills förlossningen startade.. har sammandragningar dagligen.. sen några dagar tillbaka så har jag som konstant mensvärk
  • Anonym (3aug)

    19 dagar kvar här! Har mått illa och spytt hela graviditeten, samt ögoninflammation x2, och nu foglossning till och från. Behöver jag säga att jag är trött på eländet :)

    Har dessutom en aktiv snart 2-åring härjandes här hemma. Nu är både jag och mannen lärare så vi är ju två om dagarna (och har varit sedan en månad tillbaka). All eloge till er som har hand om barnen själva om dagarna :)

  • Eilahtan89
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 17:55:09 följande:

    Jag hoppar in här. Har 16 dagar till bf men hoppas att det ska starta lite tidigare. Lider av foglossning och dom senaste dagarna ischias. Var in till förlossningen idag och fick utskrivet Citodon, Paraflex samt alvedon 650 mg som jag ska ta tre gånger per dag ihop.. hoppas denna smärta blir bättre.

    Detta är mitt tredje barn. Har två tjejer på 9 och 7 år dom kom på bf+3 och bf+4 så det blir säkert liknande denna gång även om jag önskar att det startade idag


    Hoppas bara de inte slarvade med ordinationen av din Citodon och Alvedon? Citodon innehåller paracetamol, det en vanlig 500mg Alvedon består av - så ta bara 1 alvedon per tillfälle du tar Citodon, annars får du i dig dryga 1800mg per tillfälle istället för ordinarie 1330mg..
  • Vet hur det känns
    Eilahtan89 skrev 2017-07-16 01:14:04 följande:

    Hoppas bara de inte slarvade med ordinationen av din Citodon och Alvedon? Citodon innehåller paracetamol, det en vanlig 500mg Alvedon består av - så ta bara 1 alvedon per tillfälle du tar Citodon, annars får du i dig dryga 1800mg per tillfälle istället för ordinarie 1330mg..


    Jag skulle ta morgon 1 Citodon och 1 Paraflex sedan 2 Alvedon och 2 Paraflex lunch/ef och sedan till kvällen.. jag har försökt att ta mindre..äter inte av det tblettschemat... Försöker klara mig på Alvedon några per dag men tog en tablett Paraflex till natten.. känns totalt verkningslöst för smärtan är kvar. Vill dö känns det som.. kan inte ens lyfta benet.. att gå.. bara en meter känns som döden.

    Vet inte riktigt vad jag ska göra. Imorgon ellee måndag ska jag försöka få tag i en kiropraktor och se om jag kan få någon hjälp därifrån.

    Livrädd att förlossningen ska starta just nu.. 14 dagar kvar till bf.. vet inte ens om ischias blir bättre när bebis är ute.. vet inte om jag klarar en förlossning.. hade tänkt klara mig utan smärtlindring precis som med barn nr2 men just nu så funderar jag starkt på en epudral. Har dock väldigt dåliga erfarenheter av just epudral med barn nr1 men det positiva då var 100% smärtlindring och då borde ischias okså bedövas..
  • Malimari

    Hänger gärna på, 11 dagar till BF med tredje barnet. Har två pojkar 6.5 å 3.5 år :) Väntar vår tredje pöjk. Är så less på denna graviditet. Varit väldigt tillfreds hela vägen med de två tidigare som föddes bf+1 och bf+3. Men inte nu, fogar och rygg som bråkar och massor av vätska i fötter och ben grrr :-P Har inte en endaste ond sammandragning heller men kanske inte ska gnälla för förvärkar som inte gör nåt är ju inget vidare..

  • Malimari
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 18:51:59 följande:

    Min bebis ligger väldigt högt och är rörlig. Det gjorde även 2an enda tills förlossningen startade.. har sammandragningar dagligen.. sen några dagar tillbaka så har jag som konstant mensvärk


    Min ligger också högt och rörligt precis som min nummer två gjorde till 2 timmar innan han kom ut :-P Sammandragningar som gör ont har jag dock inte och heller ingen mensvärk. Men det hade jag inte med de två andra heller.
Svar på tråden Vi närmar oss bf, jag har 20 dagar kvar till BF, hoppa på