• Anonym (hemli­gtnamn­)
    Äldre 14 Jul 22:16
    2491 visningar
    17 svar
    17
    2491

    Vad tycker ni om namnförslagen?

    Hejsan

    Vad tycker ni om namnförslagen:

    Tierra
    Sierra
    Sienna

    Vilket gillar ni bäst? Skriv gärna varför?

    Tack!

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnförslagen?
  • Anonym (G)
    Äldre 14 Jul 22:19
    #1

    Tycker de låter som bilmodeller...

  • Anonym (Tant)
    Äldre 14 Jul 22:20
    #2

    Näru, inge vidare...!

  • Äldre 14 Jul 22:21
    #3

    Sienna gillar jag minst lite. Tierra känns lite krystat och Sierra är en Fordmodell.

  • Äldre 14 Jul 22:22
    #4

    Nej usch var min spontana reaktion. Låter som de andra skrivit som bilmodeller. 

  • Äldre 14 Jul 22:24
    #5

    Inge visare tyvärr..

  • Äldre 14 Jul 22:46
    #6
    +1

    Vad är det som ska döpas? Om det är en människa så inget av dom... Känns whitetrash med den typen av namn i Sverige. Men om det är typ en katt så skulle dom kunna funka!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 14 Jul 22:49
    #7

    Huvvaligen vilka hittepånamn...

  • Äldre 14 Jul 23:08
    #8

    Om jag måste välja så tycker jag nog bäst om Sienna eftersom det inte har någon knepigt uttal och känns bekant.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 15 Jul 20:42
    #9

    Sienna är finast av dessa.

  • Äldre 15 Jul 20:46
    #10

    Det beror lite på vad som ska namnges. Är det ett barn (flicka?), hund eller vad? Till ett barn tycker jag absolut inget av dem. Till ett djur kanske Sienna då, men inget var egentligen fint enligt mitt tycke.

  • Äldre 15 Jul 20:50
    #11

    Sienna är väl det som känns mest som ett namn.

  • Äldre 15 Jul 20:56
    #12

    Finns det någon speciell anledning att döpa barnet till berg eller jord? Finns spansk anknytning? Annars känns det lite taskigt.

  • Äldre 16 Jul 16:07
    #13

    Inga namn jag skulle välja.

  • Äldre 22 Jul 17:01
    #14

    Jag tycker inte riktigt om några av namnen för att vara helt ärlig, jag föredrar mer traditionella och klassiska namn framför internationella- och engelska namn, men jag hade kört på Sienna. Det är populärt i engelsktalande länder, till skillnad från de andra namnen - så om er dotter i framtiden frågar "varför gav ni mig ett så ovanligt namn?" kan ni alltid säga "men det är väldigt populärt i typ Storbritannien och Australien och så!". Sen är Sienna Miller även en kändis med namnet, så en del känner säkert redan till det, det finns inte riktigt några kändisar som heter Tierra eller Sierra, inte så vitt jag vet iaf, det är första gången jag stöter på de namnen, Sienna har jag däremot hört en del förut

  • Äldre 22 Jul 17:03
    #15

    Sienna. De andra låter inte riktigt som namn i mina öron.

  • yoo
    Äldre 25 Oct 03:51
    #16

    Sierra! <3
    Skulle lätt ta det om jag väntade en flicka.

  • yoo
    Äldre 25 Oct 03:52
    #17
    EpicNurse skrev 2017-07-14 22:46:51 följande:

    Vad är det som ska döpas? Om det är en människa så inget av dom... Känns whitetrash med den typen av namn i Sverige. Men om det är typ en katt så skulle dom kunna funka!


    Haha,vad rolig du är
Svar på tråden Vad tycker ni om namnförslagen?