• Anonym (S.C)

    Medicinsk abort, ursäkt att inte bada?

    Hej!

    Jag har igår påbörjat en medicinsk abort. På tisdag nästa ska vi resa till Italien med ett par bekanta som har barn i samma ålder som vi har.

    Mitt dilemma är att man ska inte bada så länge man blöder. Hade helst inte berättat om aborten då jag tycker att hela situationen är rätt jobbig.

    Har någon något bra tips? Jag kommer ju vara med vid poolen och stranden i bikini så något sår eller så som ska läka känns inte som en bra ursäkt då det mesta av kroppen syns. Uvi är en annan ursäkt men visst är det så att man ska undvika solen om man äter penicillin?

    Åh Jag behöver alla goda råd <3

    Mvh D

  • Svar på tråden Medicinsk abort, ursäkt att inte bada?
  • Anonym (S.C)

    Fast vi ska vara i 30 grader med småbarn som vill bada jämnt.

    Svårt att motivera att inte vilja bada. Plus att jag är motsatsen till badkruka

  • Anonym (Fattar inte)

    Jag har aldrig fattat grejen med att ljuga för folk, speciellt inte för sina vänner, men du kan väl säga att du fått missfall. Att det var väldigt tidigt och att det inte var planerat så det känns ok ändå.

  • Anonym (...)

    Jag blödde några dagar bara så det kanske inte ens kommer vara ett problem för dig om du inte heller blöder så länge.

  • Anonym huvudvärk abort

    Hej måste bara fråga om någon annan upplevt huvudvärk vid samband och efter medicinsk abort? Jag har fortfarande huvudvärk 2 v efter... Kan det vara hormonförändringarna som kroppen reagerar på?

  • Anonym (S.C)

    Tack för era tips <3

    Jag blöder faktiskt väldigt lite så det kanske inte ens blir något bekymmer för mig.

    Orsaken till denna oplanerade graviditet var för övrigt appen Natural cykles. Appen visade grönt, dvs säkert att ha oskyddat sex, och jag blev gravid. När vi sedan pratat med diverse barnmorskor inför aborten så är de inte alls positivt inställda till denna app. Den är dock toppen om man VILL bli gravid. Så var försiktiga. <3

  • Anonym (Jag)

    Har du gjort abort förr? Mest troligtvis kommer du inte ens vilja sitta i bikini. Man blöder snudd på som när man fått barn. Det är stora bindor som gäller. Inte så kul att ha i bikini trosorna skulle jag tycka i alla fall. Och man blöder oftast mer än några dagar. Man kan blöda i veckor. Skyll på onormala blödningar eller missfall. Har gjort två aborter nu och jag berättar verkligen inte för alla om dom,

  • Dumbledore

    Det är bara tetracykliner som kan ge hudproblem vid solning, så läs i så fall på vilka som används till vad om du vill ha den ursäkten. Men urinvägsinfektion är väl en bra anledning att inte bada annars, antibiotika eller ej.

  • Anonym (Trött)
    Anonym (S.C) skrev 2017-07-17 00:08:52 följande:

    Tack för era tips <3

    Jag blöder faktiskt väldigt lite så det kanske inte ens blir något bekymmer för mig.

    Orsaken till denna oplanerade graviditet var för övrigt appen Natural cykles. Appen visade grönt, dvs säkert att ha oskyddat sex, och jag blev gravid. När vi sedan pratat med diverse barnmorskor inför aborten så är de inte alls positivt inställda till denna app. Den är dock toppen om man VILL bli gravid. Så var försiktiga. <3


    Hur kan man som vuxen människa ha missat det..? Herregud säger jag bara. Googlade du inte på natural cycles innan du började använda den?
  • Anonym (S.C)
    Anonym (Trött) skrev 2017-07-17 03:18:17 följande:

    Hur kan man som vuxen människa ha missat det..? Herregud säger jag bara. Googlade du inte på natural cycles innan du började använda den?


    Vet du vad "trött"? Herregud så trött jag är på "duktiga" personer som du.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (S.C) skrev 2017-07-22 22:43:59 följande:

    Vet du vad "trött"? Herregud så trött jag är på "duktiga" personer som du.


    Förstår att du blir trött men den enda du har att skylla är dig själv. Natural cycles har fått enormt mycket kritik så det är inte direkt svårt att kolla upp. Ta det som en lärdom.
  • Anonym (S.C)
    Anonym (Trött) skrev 2017-07-23 00:36:22 följande:

    Förstår att du blir trött men den enda du har att skylla är dig själv. Natural cycles har fått enormt mycket kritik så det är inte direkt svårt att kolla upp. Ta det som en lärdom.


    GFYS ????
  • Harvester

    Svampinfektion, kanske? Man ska säkert inte bada med salvan. Iofs rätt privat också :/

    Annars kan du väl typ gå i till låren, då kanske ingen tänker på det?

Svar på tråden Medicinsk abort, ursäkt att inte bada?