• Anonym (Jadu)
    Äldre 16 Jul 18:09
    1319 visningar
    1 svar
    1
    1319

    Kan jag vara gravid?

    Hej!

    Jag är som sagt en ganska ung tjej, är bara 16.

    För två dagar sen (14 juli fredag) så kom jag hem från min pojkvän. Vi hade haft sex den 14.

    Samma dag när jag kom hem så kom jag och tänka på att jag glömt att ta mina p-piller. När jag kollar på kartan så ser jag att jag glömt att ta mina p-piller både i torsdags och fredags. Och sist vi hade sex (den 14) så kom han i mig. Och i torsdags hade vi också sex, och minns jag rätt så kom han i mig då också.

    Jag har läst att om man glömmer bort att ta sitt piller inom 36 timmar så försvinner skyddet mot att bli gravid. Och jag glömde ju att ta det i nästan två dagar..

    Finns det chans att jag är gravid? Och hur stor skulle den kunna vara? Ska jag gå och titta upp det?

    Är väldigt tacksam för svar, snälla!

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Äldre 16 Jul 18:21
    #1

    Det kan du tyvärr inte få svar på förrän om ca två veckor. Det tar så lång tid innan man "är gravid" från och med samlaget som gjorde att man blev gravid.

    Så ja, det finns risk! Men det finns inget att göra mer än att vänta och se! Du kan ta ett akut p-piller från Apoteket men det är ju aldrig säkert att det hjälper.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Kan jag vara gravid?