• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp!!! Hur får man större lår o rumpa !!

    Hej! Som rubriken lyder så undrar jag hur jag får större lår o rumpa. Är 15 år och har sån sjukt stor ångest över mina lår och bakdel !! Till slut så tyckte jag "att nej nu är det dags att börja göra ngt åt det här och inte bara ligga i min säng och drömma om hur jag skulle "vilja se ut " så för ungefär 1 månad sen började jag träna lår och rumpa genom att göra 40 Squats , 30 utfallsteg, 20 sånna där each leg när man ligger ner på sidan och lyfter benet uppåt så det typ bilder en sen kvadrat (minns ej Vad övningen hette) och när man typ sparkar benet bakåt , uppåt (donkey heter det ngt 15 sånna each leg) , och sen typ "peeing dog" 15 sånna ungefär 5 gnr i veckan. Efter varje träning äter jag ett ägg . Försöker äta så mycket som möjligt ( har hört att man måste äta mycket) men tänker int på det här med protin , kolhydrater osv.... Är det något man måste göra för att se skillnad? Någon som är bra på det här med träning och vet hur man ska göra för att se bästa resultatet och om mitt sätt att träna kommer funka? (Och snälla inga taskiga kommentarer<3)

  • Svar på tråden Hjälp!!! Hur får man större lår o rumpa !!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Lära dig älska dig själv

    Önskar jag gjorde det när jag var yngre...

    Lyssnade bara på mobbarna....

  • Anonym (Kaffedraken)
    Miamomma skrev 2017-07-21 00:50:03 följande:

    Lära dig älska dig själv

    Önskar jag gjorde det när jag var yngre...

    Lyssnade bara på mobbarna....


    Miamomma skrev 2017-07-21 00:50:03 följande:

    Lära dig älska dig själv

    Önskar jag gjorde det när jag var yngre...

    Lyssnade bara på mobbarna....


    Tiderna förändras. Jag blev mobbad för min stora rumpa när jag var i din ålder. Din rumpa och resten av din kropp duger som den är. Vad du gör, få inte för dig att du inte är attraktiv pga att någon kroppsdel är för stor eller för liten.

    Kram.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det ser ut som bra träning du gör. Det finns inget fel i att börja träna för att må bättre med sig själv. Bara det är sunt och framför allt roligt och ger dig såna där pepp-känslor :)


    Jag förstår vad du menar med större lår och speciellt större rumpa. 


    Jag brukar köra lårcurl för låren, även squats precis som du skriver. För rumpan tycker jag mest om squats med ett ben och de andra benet glider ut i sidan. Man kan ha foten på en liten handduk eller ta ett steg ut bara. Gör 20-30 sådana på varje ben. Försök böja benet i en 90 graders vinkel och känn att din tyngd ligger mot hälen för bästa effekt ;) Övningen går även göras tyngre med en hantel i varje hand.


    Ett till tips för rumpan: ligg på mage på en bänk eller ett bastant tvrumsbord el dyl. Höften och benen ligger utanför kanten. Se till att du har en kant på möbeln eller helst benen på den att hålla ett stadigt grepp i. Nu lyfter du upp benen och kniper rumpmusklerna allt du kan. För att variera känslan i musklerna kan du "saxa" med benen i vågrät riktning och pendla benen i lodrät riktning. Övningen går även göras tyngre med viktmanschetter runt vristerna. :)


    Åsome!


     

Svar på tråden Hjälp!!! Hur får man större lår o rumpa !!