• Misscaswell

    1 månad kvar - disträ!

    Vet egentligen inte vad jag vill, kanske höra att andra har det liknande? Få lite förströelse? Knappt en månad kvar till bf och hade tänkt riva av lite jobb (har kontorsjobb/jobbar hemifrån) den sista tiden. Men det gååår ju inte! Hjärnan är liksom inte där. Det är min andra graviditet och det var likadant förra gången, så jag blir lite sur på mig själv för att jag gör om samma misstag. Längtar efter att få rensa i garderoberna eller nåt istället. Baka bröd. Är inte jätteotålig efter bebisen egentligen, bara helt oförmögen att göra intellektuellt krävande saker.

  • Svar på tråden 1 månad kvar - disträ!
  • Rödtjärnens Anna

    Känner igen det där väldigt mycket. Är visserligen nu 40+4, och hjärnan kanske är fokuserad på annat men har knappt kunnat lösa korsord, glömmer bort vad jag ska handla trots 100 m till affären, förlägger saker mm de sista 1,5 månaderna.

    Vet inte om det är vanligt, men har hört att en del upplevt denna typ av hjärnsläpp under de sista månaderna av graviditeten.

  • Snuttis2

    Haft en toppen graviditet fram till nu, var lite koko i huvudet sista veckan jag jobbade! Förla mobilen typ fyra gånger. Men har nu semester fram till beräknat datum.

    Har två veckor kvar och har sista dagarna blivit deppig och omotiverad !!

    Det mesta praktiskt är fixat o klart så nu är det mest väntan.......

  • Misscaswell
    Snuttis2 skrev 2017-07-18 16:15:50 följande:

    Haft en toppen graviditet fram till nu, var lite koko i huvudet sista veckan jag jobbade! Förla mobilen typ fyra gånger. Men har nu semester fram till beräknat datum.

    Har två veckor kvar och har sista dagarna blivit deppig och omotiverad !!

    Det mesta praktiskt är fixat o klart så nu är det mest väntan.......


    Alltså det där är ju nackdelen med att vara ledig inför förlossning, när allt är klart och man bara går och väntar. Mår du ok fysiskt så du kan komma ut en sväng om du har lust och sådär?
  • Misscaswell
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-07-18 15:14:07 följande:

    Känner igen det där väldigt mycket. Är visserligen nu 40+4, och hjärnan kanske är fokuserad på annat men har knappt kunnat lösa korsord, glömmer bort vad jag ska handla trots 100 m till affären, förlägger saker mm de sista 1,5 månaderna.

    Vet inte om det är vanligt, men har hört att en del upplevt denna typ av hjärnsläpp under de sista månaderna av graviditeten.


    Jag har hört talas om det också. Undrar om det är hormonellt eller om det bara handlar om att man närmar sig en omvälvande händelse liksom?
  • Snuttis2

    Mått prima tills jag gick på min semester men nu har mitt blodtryck börjat gå upp o har tendenser till havandeskap förgiftning så vila vila vila säger kvinnohälsan!!!

    Det är ju skit trist : (

  • Rödtjärnens Anna
    Misscaswell skrev 2017-07-18 21:13:57 följande:

    Jag har hört talas om det också. Undrar om det är hormonellt eller om det bara handlar om att man närmar sig en omvälvande händelse liksom?


    Kanske det är både och? Jag tror absolut det kan vara hormoniellt. Jag är ändå den som är kolugn då det är min graviditet och förlossning, men det kan ju vara undermedvetet.
  • Misscaswell
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-07-19 10:59:31 följande:
    Kanske det är både och? Jag tror absolut det kan vara hormoniellt. Jag är ändå den som är kolugn då det är min graviditet och förlossning, men det kan ju vara undermedvetet.
    Jag är inte direkt nervös heller, men har ändå svårt att tänka på saker som inte rör graviditet/förlossning. Kanske rimligt egentligen. Bor man i en grotta är det nog bra att vara väl förberedd för en sån period av sårbarhet, tänker jag.
  • Rödtjärnens Anna
    Misscaswell skrev 2017-07-19 12:02:15 följande:

    Jag är inte direkt nervös heller, men har ändå svårt att tänka på saker som inte rör graviditet/förlossning. Kanske rimligt egentligen. Bor man i en grotta är det nog bra att vara väl förberedd för en sån period av sårbarhet, tänker jag.


    Klart att man tänker på graviditet och förlossning väldigt mycket, annat vore ju konstigt. Det är ju en stor grej. Men läser man på familjeliv och mina närmste är nog mer nervösa.

    Min mormor lyckades både låsa ut sig en gång och krympa all tvätt en annan hon blev mormor. ????
Svar på tråden 1 månad kvar - disträ!