• Äldre 18 Jul 12:53
    1903 visningar
    7 svar
    7
    1903

    20 kg övervikt. Misslyckas med bantning!

    Hej! Jag har ca 20 kg övervikt och mår inte bra utav det, känner mig inte jättestor men jag märker det mest när jag provar kläder eller ser mig på kort att jag är FET!

    Gått upp av medicin, tröstätande och stillasittande.

    Försökt ca 4-5 gånger att gå ner. Det som passat bäst har varit att på ett ungefär veta hur mycket kalorier jag får i mig. Fast det har knappt blivit nån viktminskning för jag tappar motivationen direkt, det svåraste är maten. När suget på kakor och sött kommer har jag skitsvårt att stå emot. Så slutar det med att jag tyckt i mig ett par kakor, efteråt känner jag mig så misslyckad och ger upp bantningen sen frossar jag som vanligt. Har ialafal bytt ut all söt dryck mot fun light. Det kommer jag nog kunna hålla!

    Jag vill gå ner i vikt, funderar på å gå till läkarn och kanske få tabletter mot övervikt eller sug.

    Hade jag vetat hur man skaffat amfettamin hade jag lätt använt det å gått ner i vikt. Jag vet att jag inte har nått tålamod och endast vill ta den lätta utvägen. Sån är jag när det gäller allt.

    Jag kan ju inte va den ända som har svårt för dehär. Kom med alla tips å tankesätt ni vet.

  • Svar på tråden 20 kg övervikt. Misslyckas med bantning!
  • Äldre 18 Jul 13:35
    #1

    Vilka tabletter tänker du dig att läkaren ska ge dig?!

  • Äldre 18 Jul 13:39
    #2

    Har du provat LCHF? Har följt kosten i nästan 8 år och är ju omöjligt att gå upp i vikt när man blir så mätt och nöjd av maten. När jag följde de officiella kostråden var jag jämt hungrig och sötsugen...

    Läs mer t.ex. på www.kostdoktorn.se

  • Äldre 18 Jul 15:09
    #3
    Dixie skrev 2017-07-18 13:35:13 följande:

    Vilka tabletter tänker du dig att läkaren ska ge dig?!


    Jag vet inte ens vad det finns? Hört om något som heter reducil eller något, skulle va rena drömmen att få men tror inte de e godkänt eller nått sånt längre :(
  • Äldre 18 Jul 19:09
    #4
    surrisurr skrev 2017-07-18 15:09:52 följande:

    Jag vet inte ens vad det finns? Hört om något som heter reducil eller något, skulle va rena drömmen att få men tror inte de e godkänt eller nått sånt längre :(


    Hade det funnit en mirakelmedicin hade väl alla tagit dem

    Du får ju bestämma dig om du verkligen vill gå ner i vikt, rensa ur skafferi och kyl på onyttigheter och se till att göra av med mer energi än du stoppar in!
  • Äldre 18 Jul 20:13
    #5

    Det krävs karaktär för att gå ned i vikt. Man behöver helt enkelt bestämma sig och sedan sätta upp rimliga delmål. Börja med att dricka vatten i stället för fun light. Kasta ut alla kakor och annat skräp, köp inte nytt! Tänk att du ska klara en dag i taget. Se till att ta en långpromenad om dagen. När man tappar de första kilona brukar det vara motivationshöjande.

    Ta tag i dig själv, svär lite och gör det bara! Finns inga genvägar till ett hälsosamt liv, det krävs en omställning! 20 kg övervikt är verkligen inte bra.

  • Äldre 18 Jul 21:59
    #6

    Testa incendo.
    Ett kosttillskott med B-vitamin och chili. Chilin e stark vilket gör att du går på toa mer, det tar även bort sötsugen redan vid första tabletten och omvandlar det dåliga fettet till bra fett... eller nåt sånt :p funkade på mig :) iaf så försvann sötsuget direkt!!

  • Äldre 18 Jul 22:48
    #7

    Pröva 5:2 funkar kanon och är så enkelt. Jag mådde skit på lchf och fick inte fortsätta pga hälsoskäl men 5:2 funkar jättebra. Gick ner 24 kilo på ca 7 mån

Svar på tråden 20 kg övervikt. Misslyckas med bantning!